Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Priceline306 US$
eDreams306 US$
FindHotel306 US$
Agoda.com306 US$
Omdömet skrevs 14 juli 2020

Mysigt, lugnt och tyst. Trevlig personal den korta stunden vi sågs. Kul att laga mat ute men lite kaos när flera sällskap ska fixa middag samtidigt. Detta är inte glamping men för priset (4050kr för en hydda med 3 bädd) hade man kunnat slippa bädda själv och all disk ute utan rinnande vatten är inte jättekul. Tycker också att ytterligare utedass hade varit bra. Vi var där med barn som tyckt om upplevelse men troligen bättre/mer riktad för äldre par.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack M2818RSjuliej
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 17 juli 2020

Stort tack för din recension, det hjälper oss absolut att bli tydligare i kommunikationen med dina reflektioner.

Vi har två utekök och hoppas att båda användes när ni var på plats? Om man inte väljer att använda båda köken är det tyvärr lite naturligt att det blir trångt, men som sagt har vi två ordentliga utekök i drift.

Och precis som du säger så är vi inte det som många tycker är definitionen av "glamping" - vi är inte lyx och hög service.

Vi är snarare en balansgång mellan bekvämlighet och naturupplevelse vilket är själva grundpoängen med upplevelsen. Och för att det ska bli en upplevelse där gästen är huvudaktör, måste vi bygga den så att vi inte står för närvaro och service, utan att gästerna blir lite "utlämnade" åt varandra och naturen.

Barnfamiljer brukar vara väldigt lyckliga hos oss, även om vi inte heller är en uttalad "barnplats". Som föräldrar måste man vara medveten om att det är en vanligt plats, utan att det krävs ett aktivt föräldraskap där man också bjuder in barnen i det gemensamma arbetet.

När det är fullt så är det absolut så att vi kanske skulle ha en torrtoalett till, vi hoppas kunna lösa det till nästa år.

Varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 14 juli 2020

Bra boende och fint naturområden att ströva genom.
Kul att testa ett nytt sätt att laga mat ute.
Passar bra till par, barnfamiljer eller teambuildingsaktivitet. Bra möjlighet till vandring, fiske och kajakpaddling

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack VeronicaT1121

Hej Veronica, så härligt att du hade det fint hos oss. Och du har en bra bild över vad som passar hos oss :-). Varmt välkomna åter!

Omdömet skrevs 5 juli 2020

Underbar natur att kopplar av från vardagen. Hyddorna bra inredda och rent. Stor hyddan bra utrymme för flera personer. Möjlighet till flera eldstäder för matlagning och mys. Har varit här en gång tidigare och samma upplevelse

Tack 207elsej
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 7 juli 2020

Hej Else, så härligt att ni gärna konmer tillbaka Prova gärna fler årstider, det är väldigt olika upplevelser!

Omdömet skrevs 30 juni 2020

Övernattning i jurtor med sköna sängar och mysig inredning. Matlagning sker självständigt över öppen eld. Bra och välordnat med gott värdskap. Ett extra plus för ugglorna som landade på vårat glastak mitt i natten. Fina vandringsleder med badsjöar. Rekommenderas!

Tack Mona L
Camilla J, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 1 juli 2020

Hej Mona, så härligt att ni hade det skönt hos oss! Och riktigt kul med ugglorna som valde att spana in på er :-).

Välkomna att prova en annan årstid, det är helt andra upplevelser!

Omdömet skrevs 22 juni 2020

Vi bokade en övernattning med matpaket och trots att det egentligen var utanför öppettider var hotellet mycket tillmötesgående och öppnade enbart för vårt sällskap. Det var lite svårt att hitta till området utan skyltar men väl där hade vi en fantastiskt fin upplevelse med en stark närvaro till naturen. Maten lagade vi över öppen eld och rovorna vi fick var mycket fina. För oss som vana friluftsmänniskor var vistelse mycket avkopplande och smidig. Vi hade två små barn med oss.

Tack martinlindblad2
Camilla J, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 24 juni 2020

Hej Martin, så härligt att läsa att ni hade det fint! Vi väntar just på skyltar som kommer att göra det lite lättare än nu - då man får leta lite efter rosa medaljonger längs med bilvägen. Varmt välkomna att prova en annan säsong också, det är stor skillnad på sommar jämfört med höst eller till och med senhöst .