Öppet i dag: 10:00 - 15:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Välskött men ledsen Björn

Otroligt välskött och fint ordnat. Bra för alla åldrar, bra naturlekbanor för barnen runt om i ... läs mer

Omdömet skrevs för 4 dagar sedan
K2432TKmariak
Kalmar, Sverige
från mobil enhet
Wild lodge på Skånes djurpark

Vi provade årets nyhet på Skå ea djurpark, Wild lodge. Man får en tvådagars vistelse med ... läs mer

Honken1980
Rydeback, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 369 omdömen

Omdömet skrevs 12 juni 2021 från mobil enhet

Otroligt mycket folk vid fåret shaun land och vissa delar av djurparken var det helt öde. Vissa kiosker som där stod att det skulle vara öppna hela dagen var stängda 12/6-21

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack karlfredrikh2020
Omdömet skrevs 16 maj 2021

Mycket trevliga djurupplevelser!

Men Björbergets restaurang är under all kritik. En enkel beställning av korv med pommes och fish-n-chips tog över 40 minuter. När appen signalerar att maten är klar så visar det sig att korvarna vi beställde var inte alls färdiga ”p.g.a. mycket beställningar” och vi fick välja att antingen vänta ytterligare en kvart eller välja annan korv vilket vi var tvungna att göra eftersom barnen var trötta och hungriga. Dessutom är det flygplatspriser på mat och framför allt dricka till barnen.

Slutsats – ta med egen picnic, det är gott om bord och grillplatser på området.

Datum för upplevelsen: maj 2021
Tack stanlund
Omdömet skrevs 29 mars 2021

I denna park hittar vi nordeuropeiska djur. Det är ganska viktigt att veta. Därför ska man inte jämföra parken med till exempel Borås djurpark, utan se Skånes djurpark mer som en mycket trevligt promenad med bra möjligheter för barn med både spring i benen och barn med många frågor i huvudet att få utlopp för sin energi. Massor av fikaställen och extremt trevlig personal. Nu i pandemitider var det också föredömligt ordnat och proffsigt. Beställningssystemet rörande mat var till exempel både praktiskt och säkert, liksom mycket annat.

Så, ta hit barnen, men prata inte så mycket "djurpark" med dem, utan prata mer i termer av "stor lekpark", så kommer alla att bli nöjda.

Datum för upplevelsen: mars 2021
1  Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 25 december 2020

Utan tvekan ett av familjens favorit resemålet! Det finns något för precis alla och personalens bemötande är fantastiskt

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack annapO6059KW
Omdömet skrevs 19 december 2020 från mobil enhet

Jag och min familj besöker Skånes djurpark två ggr/år. Vid varje tillfälle vi är i den fina parken slåss vi över hur otroligt trevlig all personal är. Glada, hjälpsamma och uppmärksamma. Inte en enda gång har vi upplevt något annat. Bra jobbat allihopa! Ni förtjänar en rejäl julbonus God jul!

Datum för upplevelsen: december 2020
Tack PiaA39