Öppet i dag: 10:00 - 15:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Välskött men ledsen Björn

Otroligt välskött och fint ordnat. Bra för alla åldrar, bra naturlekbanor för barnen runt om i ... läs mer

Omdömet skrevs för 4 dagar sedan
K2432TKmariak
Kalmar, Sverige
från mobil enhet
Wild lodge på Skånes djurpark

Vi provade årets nyhet på Skå ea djurpark, Wild lodge. Man får en tvådagars vistelse med ... läs mer

Honken1980
Rydeback, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 369 omdömen

Omdömet skrevs 20 oktober 2020 från mobil enhet

Besökte parken i oktober. Bodde på camp oak. Minus för det dåliga vädret. Duggregn mest hela dagen vilket gjorde att allt blev fuktigt och kallt i tältet. Bättre element som spred värme hade varit bra. Nu blåste det bara uppåt. Annars bra organiserat och mysigt. Parken var fint pyntad. Trevlig personal
Bra upplägg på övernattningen och aktiviteterna. Minus för mat stället. Skulle funnits mer alternativ. Finns det Vegansk? Skulle funnits mer ställen att äta på. Totalt sett en jättemysig helg med glada barn.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack 470vivecac
Omdömet skrevs 30 september 2020 från mobil enhet

Super trevlig park med mycket djur, trevliga lekplatser. Vi var där med våra små barn (under 5) och de hade skoj. Bra med fikabord och möjlighet att köpa eller äta egen mat.

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack EMJ_Sweden
ElisabethCA, marknadskoordinator på Skånes Djurpark, svarade på det här omdömetSvarade 1 oktober 2020

Vad roligt att höra att ni trivs i vår fina park Varmt välkomna tillbaka - snart är det dags för Jul i Djurparken

Omdömet skrevs 9 augusti 2020

Hejsan!
Idag har vi besökt Skånes Djurpark.
Vid ankomsten blev vi smått förbluffade över alla bilar, som placerats på Parkeringsplatsen.
Vä inne på området oroades vi en del, eftersom det ju råder Pandemi.
Nu är vi hemma igen och jag känner bara att ag måste höra av mej!
Det var en sann fröjd att se på vilket seriöst sätt ni antagit den sdtora utmaningen.
Med trevlig och informativ personal, med ett stort antal spritflaskor, med bra
information om hur vi alla bör förhålla oss i eventuella köer osv….
Det blev en superbra dag!
TACK
Vänliga hälsningar
Peter Sommerstein med familj

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack petersS7368QJ
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

En rörig djurpark med väldigt lite djur. Kändes inte okej i corona-tider med så mycket folk och trångt på vissa ställen

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack mariasH8040BH
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Vi var två vuxna med två barnbarn (3 resp 6 år), som hade en väldigt trevlig söndag eftermiddag.

Vi upplevde att det trots (kanske tack vare) Corona-tider och bokade besök, blev en väldigt positiv och "luftig" upplevelse! Inga köer, gott om plats vid bord och aktiviteter UTAN att det kändes tomt och ödsligt => känslan blev att det var alldeles lagom mycket folk.

Traktoråkning blev 3-åringen höjdpunkt, där han skulle kunnat suttit hela eftermiddagen och åkt runt, men det fick räcka med tre om turer. Att gå på hängbroar uppe bland trädkronorna, blev 6-åringens höjdpunkt. Även detta genomfördes några gånger.

Vattenlandet var något som båda uppskattade och som fick avsluta eftermiddagen. En aktivitet som vi tänker ge mer tid till vid nästa besök, då vi trots 5 tim på plats, inte gav det tillräckligt med tid.

Det förvånade oss att det inte var några köer till de olika aktiviteterna. Trots att många fanns på plats, blev det aldrig trångt.

Det vi såg minst av var de vilda djuren, då dessa mest såg ut att gömma sig.

Vi och barnbarn kommer helt klart att komma tillbaka, och då köper vi ett säsongskort.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack cotwn