Vi kom dit i samband med ett bröllop som skulle ske i Höör. Vi fick ett rum i annexet som låg precis jämte huvudbyggnaden. Rummet var fräscht och fint med stort badrum men inget direkt over the top! Vi hade bokat ett finare rum så kallat delux rum. Men vill inte påstå att det direkt var nått extra speciellt med rummet. Vi hade en filmduk hängandes mitt emellan sängen som inte gick att rulla upp. Visst det störde inte sömnen men kändes väldigt udda att ha mitt över sängen i rummet.
Dagen efter hade vi dags spa. Vi gick dit men fanns ingen personal på plats som hjälpte oss med handdukar, badrock eller badskor, så vi tog för oss själva men badskor fanns inte till hela sällskapet. Orangeriet som spaet ligger i är ljust och fräscht och var välstädat och i ordning fin bassäng i mitten och nya snygg bastu ifrån Tylö Sauna. Ett minus var den ena bubbelpoolen ute som inte direkt fungerade utan bara bubblade på ena sidan så man var tvungen att turas om! Frukosten var väldigt god med olika pålägg, frukt, äggröra, yoghurt och dryck. Vi var väldigt nöjda och mätta.

Datum för vistelsen: september 2020
1  Tack sandraDH84
Omdömet skrevs 12 september 2020 från mobil enhet

Vi hade bokat spapaketet afternoon. Då fick vi tillgång till deras spa från kl 14.00-18.00. Spa:et ligger i ett orangeri med ett härligt högt glastak med en stor kristallkrona i mitten. Inomhus fanns en bassäng, bubbelbad, ångbastu, torrbastu, fotbad och en dusch med olika varianter av vattenstrålar. Utomhus fanns en bassäng med en bubbelpool vid ena kortsidan samt ytterligare en bubbelpool. Allt var fräscht och mysigt. En bar med diverse drycker fanns också att nyttja.
Vårt rum låg i annexet precis bredvid orangeriet. Ett nyrenoverat rum med rymligt och fint badrum. I spapaketet ingick också 1/2 flaska kyld Prosecco och praliner. Detta fanns på rummet när vi checkat in.
På kvällen åt vi en 3-rätters middag (ingick också) i gästgivargården. Restaurangdelen var mysig och modern. Maten var fantastisk både hur det var upplagt men också hur det smakade. Till förrätt serverades Skaldjurssoppa som smälte i munnen. Varmrätten bestod av kalvfilé med pumpa, kålselleri, trattkantareller och skysås. En otroligt smakrik kombination. Avslutningsvis Körsbärssorbet med mandelkaka och vit choklad. Pricken över i:et.
Morgonen bjöd på en frukostbuffé som hade det mesta man kan önska sig.
Personalen på plats, (Mia i receptionen, Marie i orangeriet och Karolina vår servitris) får högsta betyg. Väldigt tillmötesgående, trevliga och service-minded.
Jag rekommenderar verkligen att ni åker hit!

Datum för vistelsen: september 2020
1  Tack Jennie E
Omdömet skrevs 15 augusti 2020 från mobil enhet

+ mysig spa avdelning med både pooler inne och ute. Fanns dock inte separata omklädningsrum, märkligt.

- Buffé serverades på kvällen med underhållning. Det var mycket folk, inte covid 19 restriktioner precis. Högljutt sällskap höll på till sent på kvällen.
Rummet var fint men det kunde funnits AC. Fanns endast fläkt.
Jag kommer inte att åka hit fler gånger.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Marie F
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket fint renoverat, modernt men där arvet om den gamla fina gästgivaregården finns kvar. Uteserveringen med de vackra stolarna och fontänen ger en vision om att befinna sig i Italien, härligt!! God frukost med mycket god äggröra och bacon. Vi saknade lite fler sorters nybakat grovbröd samt våfflor med grädde och bär. Kanske en hemgjord granola. Vi hade lätt bokat en veckovistelse hela familjen om barnen fått lov att besöka spaet. Med barn på 1, 6 och 9 år som är helt utestängda så blir det tyvärr inte möjligt. Många hotell vi besökt tillämpar barntider tex en stund på morgonen och en stund på eftermiddagen, det tror vi Höörs Gästis vunnit stort på! Fantastiskt spa med pool och bubbelpool inne och ute, mycket smakfullt och estetiskt tilltalande!

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Rolfsdotter
Omdömet skrevs 3 april 2020 från mobil enhet

Vi är så överväldigade på så fint här är. Fick rum 10 med utsikt mot kyrkan. Rummet så vackert möblerad. Välkomnades med mousserande vin och god choklad på rummet. Först åt vi lunch buffé som var så vällagad och fräsch. Spa badet så pampigt vackert. Ganska stor pool där det gick att simma lite. Sedan olika bastun och en bubbel pool. Ute även där pool och bubbel. Gick att beställa öl, vin drinkar till bra priser. På kvällen en 3 rätters middag och det så vällagat och gott. Efter en natt med god sömn, frukost med allt vad som behövdes. Så nöjda med vistelse och hoppad återkomma snart igen.

Datum för vistelsen: april 2020
Tack Kladdmajan
hoorsgastgifwaregard, Chef på Höörs Gästgifwaregård, svarade på det här omdömetSvarade 4 april 2020

Tack snälla du för ett fint omdöme och så utförligt skrivet! Att du tog dig tiden, uppskattas stort. Jag visar detta för vår personal som jobbade för att få er upplevelse fin och de kommer bli så glada!

Vi siktar alltid efter att sätta dig som gäst i första rummet!

Hoppas nu att ni hittar tillbaks hit snart igen. Ni är varmt, varmt välkomna. Med varma hälsningar, Ida med personal