“God och rustik mat”
Omdöme om Arilds Vingård

Arilds Vingård
Rankad som nr 9 av 31 Restauranger i Höganäs

En trevlig början på helgen. Trerätters med god och rustik mat.
ingen fine dining inga vita dukar. Men gott. Och vinet var super!
Trevligt att få en flaska vin på rummet och festa på tillsammans med goda vänner.
Vi passade på att gå ner och ta ett dopp i havet först innan maten. Kallt och skönt Tar ca 20 min att gå ner till havet.
Mysiga men små rum. Allt man behöver!
Glad att vi valde komma hit.

Datum för besöket: maj 2021
Tack christinasjoqvist

Roligt att prova på att tälta,blev imponerad att det finns en så stor vinkällare
I Sverige.Restaurangen var bra,frukost var mycket bra.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 189suneb
Omdömet skrevs 16 december 2020

God och prisvärd meny med lokala råvaror och framförallt gott egenproducerat vin. Hade en fantastisk kväll när vi åt en trerättersmiddag. Servitrisen som serverade var trevlig och inte påträngande. Vinerna vi provade passade bra till maten. Det röda vinet var tyvärr slut men det fanns ett 10 tal andra viner att välja på samt om man tvunget ville ha rött lite olika viner i från Europa. Vi valde att dricka lokalt bubbel följt av vitt friskt Solaris samt ett kul orangevin och därefter ett fantastiskt dessertvin. Kommer definitivt tillbaka och då ska vi bo över.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack SaraJonsson132
Annette I, Ägare på Arilds Vingård, svarade på det här omdömetSvarade 2 mars 2021

Tack Sara för besöket. Vi ser fram emot att träffa dig igen och hoppas vi ska leva upp till dina förväntningar

Omdömet skrevs 4 oktober 2020 från mobil enhet

Trevlig arrangemang men för stora grupper i dessa Corona dagar i. Vi var ca 40 i vår grupp ock arrangör pratade ingenting om distans.

Vi skördades druvor, fikade, fick rundvandring och 2 rätters middag med vin. Allting trevligt arrangerat.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack R_Sweden

Tack för besöket. Trevligt att ni gillade arrangemanget och tack för hjälpen.
Vi brukar ha större grupper men i dessa corona tider minskade vi antalet till en bit under 49 som i september 2020 var gränsen. Alla fick sitta vid egna bord inom sina sällskap till skillnad mot långbord och istället för det normala buffébordet var det bordsservering. Många som varit med andra år har sagt till oss att vi anpassat det bra efter restriktionerna men vi längtar tills dess att vi kan ha våra vanliga skördefester igen. Hoppas vi ses på en sådan.

Omdömet skrevs 7 september 2020

Vi var ett gäng på tio tjejer som bodde på glampingen och vi är jättenöjda med vårt besök! Helt okej tält och sängar, och extra plus för städning mellan första och andra dagen. Dock kändes duscharna lite ofräscha.

Maten i restaurangen var både god och prisvärd, dock kunde kvalitén skifta lite mellan rätterna. Men på det hela taget mycket bra. Och personalen var fantastisk vänlig och service-minded, ett stort plus till dem!
Även frukosten var en riktig höjdare, mycket gott att välja på och väldigt fräsch!

Vi rekommenderar absolut Arilds vingård för den här typen av semester.

Datum för besöket: augusti 2020
1  Tack Malin H

Tack för besöket. Så härligt att ni var nöjda. Hoppas vi ses en annan gång.

Resenärer som tittade på Arilds Vingård tittade också på

Höganäs, Skåne län
Höganäs, Skåne län

Besökt Arilds Vingård? Berätta vad du tyckte!