“Perfekt ställe för tjejresan!”
Omdöme om Arilds Vingård

Arilds Vingård
Rankad som nr 9 av 32 Restauranger i Höganäs
Omdömet skrevs 7 september 2020

Vi var ett gäng på tio tjejer som bodde på glampingen och vi är jättenöjda med vårt besök! Helt okej tält och sängar, och extra plus för städning mellan första och andra dagen. Dock kändes duscharna lite ofräscha.

Maten i restaurangen var både god och prisvärd, dock kunde kvalitén skifta lite mellan rätterna. Men på det hela taget mycket bra. Och personalen var fantastisk vänlig och service-minded, ett stort plus till dem!
Även frukosten var en riktig höjdare, mycket gott att välja på och väldigt fräsch!

Vi rekommenderar absolut Arilds vingård för den här typen av semester.

1  Tack Malin H
Annette I, Ägare på Arilds Vingård, svarade på det här omdömetSvarade 2 mars 2021

Tack för besöket. Så härligt att ni var nöjda. Hoppas vi ses en annan gång.

Omdömet skrevs 24 augusti 2020 från mobil enhet

Fin miljö, men tyvärr alltför bristfällig service och lång väntetid, maten tyvärr smaklös. Hoppas på en förbättring!

3  Tack fredriklX7983TN

Hej och tack för besöket. Vi gör vårt bästa för att få nöjda gäster och i ditt fall verkar vi inte lyckats. Vet inte vad du åt men brukar få god kritik på maten. I somras hade vi en stor tillströmning av gäster som vi inte riktigt räknat med och våra underbara servitriser/servitörer slet för att ge alla bra service Vi är medvetna om att väntetiderna ibland blev lite långa och ska absolut bättra oss där.

Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

En vingård med både bar, vinprovning och B&B och daglig rundtur (100 kr) med visning och provsmak.

Vinbonden själv visade runt med en överskådlig, lättsam och trevlig tur kring odling och vinkällare med beredningslokaler.

Restaurangens kvalitet var skiftande. Råbiffen var vackert presenterad och helt okey men något tam i smakerna.

Laxen till huvudrätt följde samma mönster, också smakfullt presenterad men väldigt försiktig smakmässigt.

Chokladfondanten till dessert föll ur presentationsmässigt och såg ut som billigt glasscafé och smaken var godkänd men inte så att man drömde om den precis.

Trevligt att kunna prova deras viner men lite märkligt att man ersätter sitt röda vin med ett franskt. Lite syftet med besöket antar jag för de flesta är att prova gårdens vin... Slut är slut, men kunde man inte då köpt in en kollegas vin till exempel?

Trevlig och effektiv service. Glatt bemötande.

Hade förväntat mig lite mer, på det hela taget men intressant.

2  Tack magnuzs2014

Tack för besöket. Vi försöker att hålla en mycket bra nivå på mat i förhållade till priset och använder lokala råvaror så långt det går. Vad det gäller rödvinet gjorde vi inte tillräckligt mycket 2018 för att det skulle räcka 2020 ut. Då många ändå önskar rödvin köpte vi in från en av våra vänner i Frankrike som odlar utan bekämpningsmedel. Att hitta ett svenskt rödvin från någon annan som skulle kunna räcka till våra gäster är inte möjligt då vingårdarna i Sverige inte har någon stor produktion. Vi hade 10 viner från vår gård att välja på men inget rött i slutet av sommaren. Pinot ökar vi skörd på varje år så rankorna blir äldre. Vi planterar även mer Cabernet i år så om 4 år kommer vi ha större produktion även där.

Omdömet skrevs 21 augusti 2020

Beroende på vad man är ute efter kan betyget tänkas variera kraftig. Är man ute efter att besöka en vingård, få en kort guidad tur och passa på att äta något som bonus kommer man bli nöjd! Är man ute efter en helhetsupplevelse med vingården i sig, mat och dryck samt skön övernattning kommer man bli besviken..

Valde då det sistnämnda där jag ändå vill börja med det positiva:
- Vinbondens guidade tur var både informativ och intressant, rekommenderas!
- Förrätt i form av Toast Skagen får 4/5
- Frukosten var också varierad och god!
- Serveringspersonal var lyhörd och matchade tiden bra mellan förrätt-huvudrätt-efterrätt.

Det negativa i kronologisk ordning:
- Att man har slut på sitt eget rödvin... På en deras egna restaurang.. På en vingård. Enligt uppgift då ett större företag köpt upp allt. I min enfald tänker jag att man sparar lite till att ha i restaurangen då det känns som central del att kunna dricka deras vin när man väljer att besöka just en vingård.
- Huvudrätten i form av brisket var torr och och blev ännu torrare allteftersom man åt. Inte alls som den brisket jag har ätit tidigare, dels i Sverige och i USA. Gissningsvis har man haft denna på torr underhållsvärme en längre tid utan göra något för att behålla vätskan i köttet.
- Efterrätten i form av chokladfondant var helt okej men inte till det priset.
- Rummen! Dessa är små vilket egentligen inte är några konstigheter då man förväntar sig bara att sova där i princip. Däremot är lyhördheten något utöver det vanliga.. Inte nog med att det hörs som en mindre cirkus när boende ovanför går runt utan det är även så pass lyhört att jag var på väg att säga prosit till min bättre hälft när det var någon annan i en annat rum som nös. Förvänta dig även att höra väldigt tydligt när någon går på toa och framförallt när restaurangpersonal tycker det är en bra idé att ca 23:30-23:45 slänga sopsäck efter sopsäck efter sopsäck på innergården ca 10m från boendehusen avslutat med en högt "TACK FÖR IDAG! SES I MORGON!"

Så på hela taget beror det på vad du är ute efter. Värdesätter man som vi lugn och god natts sömn, mat som lever upp till prisklassen och att alla gårdens viner finns tillgängliga blir man nog besviken. Värdesätter man däremot en guidad tur med lite provning av deras vin lär man bli nöjd!

Tack belmlund

Tack för besöket och både beröm och kritik.
Försöker att svara på kritiken. Vårt röda vin tog slut i sommar. Vi säljer allt här på restaurangen och inte till varken systembolag eller andra restauranger. Det måste blivit någon missuppfattning där. Vi har själv varit på vingårdar där inget vin alls finns då de sålt slut, vi hade ändå 10 andra viner men inget rött. Det tar 4 år från plantering till skörd så inget man kan stressa fram och dessutom är det inte alla år det går att göra rött vin i Sverige. Våra fält ger mer druvor då de blir äldre och vi planterar mer blå druvor i år för att kunna öka produktionen men som sagt 4 år...
Brisketen brukar vara mycket mör och kommer från grannens gård. Det kan såklart ske missar men om man säger till på plats har vi en chans att rätta till det.
Våra rum har varierande lyhördhet och det vet vi om. Husen är gamla med träbjälklag så vi brukar ha öronproppar i alla rum, vissa gäster skrattar åt detta då de inte hört ett dugg medan vissa som ni hört grannarna.
Vi ber om ursäkt för vår högljudda personal ska berätta för dem att de måste hålla ner sitt avsked.

Omdömet skrevs 21 augusti 2020

Fantastiskt ställe som vi besökte för övernattning i Glampingtält vilket var mycket mysigt. Trevliga miljöer och bra utbud på mat och dryck varav mycket kommer från egen tillverkning ( vin, mm ) eller närodlat. Rekomenderar Visning av vilproduktion som var intressant och visar hur mycket jobb det är bakom vin . Oehört passionerade och engagerade ägare !

Tack andreastL6167UJ

Tack för så fint omdöme, kul med gäster som uppskattar att vi brinner för detta.

Resenärer som tittade på Arilds Vingård tittade också på

Höganäs, Skåne län
Höganäs, Skåne län

Besökt Arilds Vingård? Berätta vad du tyckte!