“Genuint hak med schysst käk. ”
Omdöme om Garage

Garage
Rankad som nr 4 av 32 Restauranger i Höganäs
Kök: Gastropub
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Sällskap på 4. Burgare, ribs, öl å milk shakes. Burgarna, ribsen å ölen toppklass. Sötpotatis-friesen de godaste nånsin. Undvik milk shakes. Rinnig å smaklös.
Trevlig personal.
Lång väntetid på maten, så man får inte ha bråttom. Dock värt att vänta på. Vi kommer definitivt tillbaka!

Tack fruloppan

Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Burgarna är som alltid välsmakande och kan verkligen rekommenderas.
En i vårt sällskap lider av hörselnedsättning och har hörselapparater vilket gör det svårt att vara i miljöer med hög volym. När vi bad om att få sitta långt från högtalare vilket vi fick men inte nog ned det, de hade sänkt volymen i hela lokalen - det är kundfokus.
Jag kan varmt rekommendera Garage.

Tack JPEriksson
Omdömet skrevs 19 mars 2018

Besökte Garage tillsammans med två vänner. Vi hade såklart gjort vår research inför besöket och förväntningarna var minst sagt höga.

Vi beställde lite olika burgare och både vanliga pommes och sötpotatispommes. Burgarna och presentationen var tilltalande och vi spillde inte en sekund innan vi högg in. Det första som slår mig när jag tagit en tugga är att köttet är helt fantastiskt. En grovmalen blend som är stekt till perfektion.

Tyvärr lever inte resten av burgaren upp till köttets nivå. Brödet är förvisso ett gott bröd men något torrt och aningen sött. Ett saftigare bröd som istället hade grillats hårdare för att suga upp köttsafterna hade varit bättre. En annan ingrediens med som enkelt hade kunnat förbättras var valet av ost. Jag hade önskat en ost med lite mer kraft i sig, den cheddar som serverades på burgaren var något mjäkig men det är en smaksak.

Sist men inte minst pommesen. Sötpotatispommesen var några av de bättre jag ätit men de som var gjorda på "vanlig" potatis kunde varit krispigare.

Sammantaget absolut en av de bättre burgarna jag ätit (tack vare köttet) men det finns potential för förbättring. Mitt betyg blir en 4:a och jag kommer definitivt att återvända, förhoppningsvis kan jag lämna en 5:a den gången.

Tack Petter S
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Absolut värd ett besök. Men boka bord nästan alltid fullt med gäster. Hamburgarna av högsta klass. Öl producerad lokalt.

Tack cenneth
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Inredningen på Garage känns som helt rätt miljö att servera nygrillade hamburgare och härligt möra revben i. Valde chilliburgare med ost efter råd ifrån kollega, som tidigare besökt Garage. Härlig smak i burgarna med en distinkt smak av jalapeños. Brödet och pommes fritesen är härligt frasiga, minus för standardketchup men fin bbq sås vid bordet. Personligen hade jag önskat en tomatskiva eller lite sallad på min burgare, men det får bli annan variant vid mitt nästa besök, såvida jag inte testar deras revben då, såg läckra ut! Tog en australisk Ginger beer, som varmt rekommenderas, mustigt smakrik. Tycker att 150kr för hamburgarna med pommes men utan dryck är något dyrt, speciellt för en lunch. Lite sunkiga toalettfaciliteter. Kommer att besöka igen när i Höganäs.

Tack Max H

Resenärer som tittade på Garage tittade också på

Höganäs, Skåne län

Besökt Garage? Berätta vad du tyckte!