Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
ZenHotels.com
eDreams
Travelocity
Omdömet skrevs 10 januari 2021 från mobil enhet

Det är verkligen värd att göra lunchstopp på Hennickehammmars Herrgård på väg från fjällen. Vällagad trerätters husmanskost i fin miljö. Vi blev bemötta av trevlig och smidig betjäning.

Då skönt att slipa stojiga serveringsställen längst vägen

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack malgorzatak651
Omdömet skrevs 7 januari 2021

Vi hade bokat ett julpaket med 3 övernattningar.
Herrgården var fint jul pyntat, både på in och utsidan. Extra trevligt med alla eldar och marschaller. Vår minisvit med bubbelbadkar i huvudbyggnaden var rymlig och fin med härlig utsikt över sjön. Saknade dock bra belysning i badrummet och det där lilla extra med god badsalt m m. Handdukar byttes först när vi sade till.
Arrangemangen som ingick i paketet var småtrevliga och man gjorde så gott man kunde under rådande Corona restriktioner. Maten var helt ok, men inget som stack ut. Frukostbuffén var en liten besvikelse. Bäst var brunchbuffén sista dagen.
Omgivningen är trevlig och inbjuder till härliga promenader.
Det är mycket som är gammalt på herrgården och det har sin charm, men bardelen borde man modernisera och likaså vissa delar av möblemanget i minisviten. Det var inte gratis direkt att bo där....
Personalen var genomgående trevlig och tillmötesgående.
Kändes dock lite konstigt att man valde att hälla ut 15 glas prosecco istället för att servera ytterligare ett glas till dem som valde att ta en fördrink (ingick i middagspaketet). Varför man gjorde så förbli en gåta och känns småsnålt.

Datum för vistelsen: december 2020
2  Tack Marion K
Omdömet skrevs 15 augusti 2020 från mobil enhet

Väldigt mysig herrgård som ligger nära vattnet. Maten var bland det bästa vi ätit, trerättersmiddagen var fantastisk! Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam och bidrog till att göra vår vistelse väldigt positiv. Frukosten var standard, inget speciellt men ändå helt ok. Vi bodde i en av mini-sviterna med bubbelbad, fint rum! Övriga utrymme i herrgården såsom matsal var fina och passade bra in i den tänka herrgårdsmiljön. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: augusti 2020
1  Tack malinutank
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

H är en av dessa herrgårdar som omvandlats till profilhotell med konferensmöjligheter. Vi bokade ett helgpaket (mitt i veckan): två övernattningar med frukost, lunch och två middagar. Det visade sig vara ett prisvärt arrangemang. Läget är bedårande vid en badbar tjärn. Goda vandringsleder runt knuten och en lunch som kunde bytas till ett picknick-paket inklusive ryggsäck och filt, innebar att lagom motion kunde åtnjutas. Picknicken kom väl till pass då vi gjorde en heldagspromenad och upptäckte Filipstad. Att avsluta den heldagen med ett dopp i hemmatjärnen blev en bra accent. Förplägnaden var mycket bra. En liten men i det närmaste komplett frukost och tre bra middagar, som innehöll spännande smaker. Att rekommenderas. Dock är det lite längre till en golfbana för dom som är lagda åt det hållet...

Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack tommyw767
Omdömet skrevs 2 augusti 2020

Beläget 2 km in i skogen. Tyst och rogivande. Badtunna, bastu och roddbåt finns. Vi hade ett paket med em kaffe, middag och frukost förutom rummen. Mycket prydliga rum .
Kaffet bestod av kaffe,te eller smootie och en bit kladdkaka. 3 rätters middag med 2 alternativ vardera för förrätt och huvudrätt där allt smakade mycket bra. Frukosten var enkel standard buffe frukost.

Rumstips: Hiss finns itne.
Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack laoan