Munkebergs Camping, Stugor & Vandrarhem(Filipstad)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
Saxå Bruk(Filipstad)
Omdömet skrevs 20 mars 2018

Besök Hennickehammars Herrgård. Vi valde detta lunchställe vid resa till vår skidort.
En lördag passerade vi och fick en härlig lunch i lugn och ro.
Kommer alltid att försöka komma i rätt tid vid genomresa och troligtvis försöka stanna
över natt någon gång.

Bodde här: februari 2018
Tack Gunilla E
Omdömet skrevs 26 februari 2018

Väldigt vackert beläget hotell, en bit upp i skogen.
Trevligt och glatt bemötande i receptionen och matsalen.
Åt middag ena kvällen av två, hade kanske önskat en lite större meny att välja på. Fanns dagens trerätters eller en enklare varmrätt att välja på. Jag valde den enklare varmrätten. Helt ok, om än lite för salt.
Rummet var trevligt inrett om än lite kalla golv men detta beror förmodligen på att det var 14 minus utanför dörren.

• Bodde här: februari 2018, reste i arbetet
Tack 150nights932
Omdömet skrevs 24 februari 2018

Otroligt vacker herrgård. Både exteriören och interiören. Gillar man stilen så är detta ett bra val vad gäller själva miljön. Maten är dock ingen extra. Lite smaklöst men vackert uppdukat. Allt ser finare ut än det smakar. Vita dukar och ljuvligt runt omkring men lite platt fall vad gäller själva maten.

Tips för att välja rum: Romantiskt, klassiskt, vackert.
  • Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack 182mjd777
Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Vi stannade en natt i stugorna som tillhör herrgården. Jättefina stugor mycket smakfullt inreda. Lugnt och skönt. Pentry och skön soffhörna.
Frukosten ok , men något tråkig. Ligger lätt till från vägarna och nära Filipstad.

Bodde här: februari 2018
Tack Lotta G
Omdömet skrevs 28 januari 2018 från mobil enhet

En underbart avstressande miljö med tillgång till eget spa. Herrgården ligger placerad i ett härligt friluftsområde. Att välja till ”Guldkantspaketet” är att föredra. Maten med tillhörande vinpaket är en upplevelse i sig.

Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack tbst1300