“Lugnt och avkopplande, men service kunde vara lite bättre”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Hennickehammars Herrgård
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Omdömet skrevs april 13 2017

Detta hotell hade fått en 5:a om de hade ansträngt sig lite till mer med service de gav. Inga stora saker (saknades koppar vid em kaffe, de plockade bort alla ostar utan att säga till, trots att de visste vi köpt en ostbricka till efterrätt), men för att få en 5:a krävs det där lilla extra. Dock var det verkligen avkopplande att sova över en natt. Maten var också utmärkt, och omgivningen var lugn och skön. Så vill ni tillbringa en natt eller två så rekommenderar jag detta ställe.

Tips för att välja rum: Bo i huvudbyggnaden, det lilla extra pristillägget gör uppgraderingen värd sitt pris.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2017, reste som ett par
1  Tack BjornParadiset

Omdömet skrevs mars 6 2017 från mobil enhet

Fantastisk lunch i trevlig miljö. Bra service och maten smakade mycket bra. Vacker omgivning vid en sjö. Salladsbuffe, lunchbuffe som avslutades med god blåbärspaj och kaffe i salongen. Avstickaren från huvudvägen var väl värd att göra!

Bodde här: Mars 2017
Tack otto c
Omdömet skrevs februari 15 2017 från mobil enhet

Såhär ska ett bra konferens ställe vara. God mat med rikliga portioner, härlig omgivande miljö, fräscht gym och relax.
Konferens lokal med frukt, godis och bra utrustning. Trevlig hjälpsam personal. Vi kommer tillbaka till hösten :)

Bodde här: Februari 2017, reste i arbetet
Tack pennybridgefoodie
Omdömet skrevs januari 22 2017

Vi var där på en lång weekend nu i januari. Ingen snö förrän de sista kilometrarna rätt upp i skogen där hotellet låg så vackert upplyst mitt i mörkret, som i en saga. Mycket vänlig personal, UTSÖKT, kreativ mat, väldigt vackert inrett i salongerna med levande ljus överallt . Inte lika smakfullt inrett i rummen, men det är isåfall den enda (lilla9 anmärkningen.
Vi bodde i huvudbyggnaden.
Herrgården ligger mycket vackert i naturen och det finns välordnade promenader etc.
Ja, verkligen ett ställe att rekommendera!

• Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
3  Tack susanne681183
Omdömet skrevs januari 9 2017

Hennickehammars Herrgård är en herrgård jag besökt ett par ggr. Alltid hög kvalité på den mat som serveras, alltid bra service och har har du turen att bo i herrgården är rummen riktigt bra. Har ej bott i kringliggande byggnader. Utsikten är fenomenal och det finns en skogsstig som inte ska missas när tillfälle ges. En riktig pärla.

• Bodde här: Oktober 2016, reste i arbetet
Tack Fredrik L
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Filipstad
17.6 km bort
2 omdömen
4.6 km bort
Munkebergs Camping, Stugor & Vandrarhem
Visa priser

Besökt Hennickehammars Herrgård? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hennickehammars Herrgård

Adress: Box 52, Filipstad 682 22, Sverige
Region: Sverige > Värmlands län > Filipstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Prisklass: 1 844 kr - 2 115 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Hennickehammars Herrgård 3.5*
Antal rum: 51
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Hennickehammars Herrgård. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?