“Bra service, god mat och fantastisk natur.”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hennickehammars Herrgård
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Omdömet skrevs januari 9 2017

Hennickehammars Herrgård är en herrgård jag besökt ett par ggr. Alltid hög kvalité på den mat som serveras, alltid bra service och har har du turen att bo i herrgården är rummen riktigt bra. Har ej bott i kringliggande byggnader. Utsikten är fenomenal och det finns en skogsstig som inte ska missas när tillfälle ges. En riktig pärla.

• Bodde här: Oktober 2016, reste i arbetet
Tack Fredrik L

Omdömet skrevs december 12 2016 från mobil enhet

Hennickehammar är ett ställe jag ätit på under ca 30 års tid,och har alltid varit nöjd! Både bra mat, och vacker miljö. Och vacker omgivning. Julbord var det nog 4-5 år sedan jag åt här sist, och nu var det dags igen! Det var lika bra som vanligt, fanns inget att anmärka på. Allt som man förväntar sig på ett julbord fanns, vackert upplagt och med skyltar som det stod vad det var för rätter. Personalen var snabb att duka fram mer mat hela tiden, och att ta bort använda tallrikar. Det här är ett mycket bra julbord som jag varmt rekommenderar, det enda negativa var att det sprang runt en massa barn och lekte och förde väsen( och grävde i godisskålarna med händerna) när vi fikade efter maten, men det är ju inte Hennickehammars fel!

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack Peter S
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs november 26 2016 från mobil enhet

Jag var här på en konferens med 1 övernattning. Blev trevligt bemött av personalen, både i reception och restaurang. Bodde i huvudbyggnaden och rummen var helt ljuvliga, alla med olika storlek och inredning. Vi var flera med olika matpreferenser som vegetariskt, vegan och allergier och vid lunch och fika var allt noga utmärkt vad det innehöll. Både lunch och middag var super! Herrgården ligger väldigt vackert vid vattnet och med fina stigar för motion. Jag kan rekommendera detta ställe till alla som vi bo i lugn, vacker miljö och äta god mat.

Bodde här: November 2016, reste i arbetet
Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs oktober 23 2016

Två dygn i lugn och ro med SPA och skön massage. Underbar vistelse i höstmörkret god mat och gott vin . Vandring i skogen och mycket läsa i minisviten . Vi trivdes verkligen här och rekommenderar det gärna. Och inte minst den jättetrevliga personal . Tack Veronica med kollegor.

• Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Tack Lars B
Omdömet skrevs oktober 6 2016 från mobil enhet

Har varit här i tre dagar på utbildning. Finns inget dåligt att skriva om detta ställe. Det ligger fantastiskt fint. Frukosten var jätte bra. Lunchen var kanon bra och middagen var underbar. Rummet var litet men otroligt charmigt. Som tur är kommer jag att få åka hit på mer utbildning snart igen

Bodde här: Oktober 2016, reste i arbetet
Tack Linda B
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Filipstad
17.6 km bort
Sikfors Herrgård
Nr 1 av 1 i Hällefors
13 omdömen
Visa priser

Besökt Hennickehammars Herrgård? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hennickehammars Herrgård

Adress: Box 52, Filipstad 682 22, Sverige
Region: Sverige > Värmlands län > Filipstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Prisklass: 1 840 kr - 1 897 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Hennickehammars Herrgård 3.5*
Antal rum: 51
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Hennickehammars Herrgård. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?