“Fantastiskt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Hennickehammars Herrgård
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Omdömet skrevs oktober 6 2016 från mobil enhet

Har varit här i tre dagar på utbildning. Finns inget dåligt att skriva om detta ställe. Det ligger fantastiskt fint. Frukosten var jätte bra. Lunchen var kanon bra och middagen var underbar. Rummet var litet men otroligt charmigt. Som tur är kommer jag att få åka hit på mer utbildning snart igen

Bodde här: Oktober 2016, reste i arbetet
Tack Linda B

Omdömet skrevs september 26 2016

Tillsammans med kollegor reste vi till Hennickehammars herrgård för en tvådagars konferens/uppstart. Fina konferenslokaler och fantastisk mat! Jag bodde i Bäckgården (så hette en av byggnaderna vid herrgården) och fick en fin liten "minisvit" (som delades med en kollega) med 2x90-sängar, soffa med soffbord och ett fräscht, rent och fint badrum med dusch. Två fönster mot skog och sjö. Vi hade helpension med lunch, fika på för- och eftermiddag, 3-rätters middag på kvällen, frukost och lunch + fika på avresedagen. På eftermiddagen/kvällen badade vi i sjön, paddlade kanot, badade i tunna och gick långpromenad. Den här platsen kommer jag att besöka privat.

Tips för att välja rum: Jag bodde i Bäckgården med nyrustade rum. Be om rum med vy mot skog och sjö....mysigt då vi sov med ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Augusti 2016, reste i arbetet
Tack MiaSweden
Omdömet skrevs september 2 2016 från mobil enhet

Två helt fantastiska dagar i trevlig miljö med vacker omgivning. Konferenslokalen var helt igenom välplanerad med den teknik man kan önska. Mycket trevliga rum var och en unik på sitt sätt. En helt underbar matupplevelse. Alla måltider serverades vackert upplagt och allt var välsmakande. Personalen var vänliga, glada och serviceinriktade. Vi hade också tillgång till relaxavdelningen helt för oss själva

Bodde här: September 2016, reste i arbetet
1  Tack veronica1232016
Omdömet skrevs augusti 24 2016 från mobil enhet

Vi stannade en natt på herrgården och njöt av en avkopplande omgivning för att senare på kvällen njuta av en tre rätters middag
Några minus var att personalen vid frågor om herrgården och dess historia inte visste någonting
Vid middagen bjöds vi på mat tre rätter utan någon som helst presentation om vad vi skulle få och äta
Vi valde vin paketet och även då fick ingen information om vinsort dessertvinet vet vi inget om då man fyllde glasen i käket och bar in till bordet

Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack AgnetaBir
Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Mottagningen var helt ok. Det som var lite tråkigt var att vi fick reda på att vi var tvungna att checka ut redan kl 10.00 då det var bröllop dagen efter, det visste vi inte innan.
Vi hade bokat med Secret escape och i det paketet ingick ett rum i en sidobyggnad, vi fick en förfrågan om att till en kostnad på 250 kr bo i ett rum i huvudbyggnaden , vilket vi då antog var ett bättre rum, så vi tackade ja till detta. Rum nr 23 visade sig vara väldigt litet... en resväska fick bo på golvet och det fanns bara en sittplats förutom sängen. Ingen avställningsyta runt handfatet så det fick bli golvet för en av necessärena. Detta på minussidan...
Omgivningarna var helt fantastiska!!
Härliga promenadslingor, du kunde bada, låna roddbåt och kanot.
Vi åt en 3 rätters middag i en vacker matsal och maten var en 5 plussare :))
Trevlig personal
Hit åker vi absolut igen.

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Isabell T
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Filipstad
17.6 km bort
2 omdömen
4.6 km bort
Munkebergs Camping, Stugor & Vandrarhem
Visa priser

Besökt Hennickehammars Herrgård? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hennickehammars Herrgård

Adress: Box 52, Filipstad 682 22, Sverige
Region: Sverige > Värmlands län > Filipstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Prisklass: 1 831 kr - 2 100 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Hennickehammars Herrgård 3.5*
Antal rum: 51
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Hennickehammars Herrgård. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?