Hennickehammars Herrgård
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
Loka Brunn(Grythyttan)
Bofors Hotel(Karlskoga)
Karlskoga Hotel(Karlskoga)
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs augusti 24 2016 från mobil enhet

Vi stannade en natt på herrgården och njöt av en avkopplande omgivning för att senare på kvällen njuta av en tre rätters middag
Några minus var att personalen vid frågor om herrgården och dess historia inte visste någonting
Vid middagen bjöds vi på mat tre rätter utan någon som helst presentation om vad vi skulle få och äta
Vi valde vin paketet och även då fick ingen information om vinsort dessertvinet vet vi inget om då man fyllde glasen i käket och bar in till bordet

Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack AgnetaBir
Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Mottagningen var helt ok. Det som var lite tråkigt var att vi fick reda på att vi var tvungna att checka ut redan kl 10.00 då det var bröllop dagen efter, det visste vi inte innan.
Vi hade bokat med Secret escape och i det paketet ingick ett rum i en sidobyggnad, vi fick en förfrågan om att till en kostnad på 250 kr bo i ett rum i huvudbyggnaden , vilket vi då antog var ett bättre rum, så vi tackade ja till detta. Rum nr 23 visade sig vara väldigt litet... en resväska fick bo på golvet och det fanns bara en sittplats förutom sängen. Ingen avställningsyta runt handfatet så det fick bli golvet för en av necessärena. Detta på minussidan...
Omgivningarna var helt fantastiska!!
Härliga promenadslingor, du kunde bada, låna roddbåt och kanot.
Vi åt en 3 rätters middag i en vacker matsal och maten var en 5 plussare :))
Trevlig personal
Hit åker vi absolut igen.

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Isabell T
Omdömet skrevs augusti 1 2016

Vi fick bo i huvudbyggnaden (rum 21 ). Ljust, rymligt med en fantastisk utsikt över sjö och hotellets smakfulla planteringar. Perfekt handikappanpassat i hela huvudbyggnaden, tack för det. En ovanligt god trerätters middag, med goda viner till. Vad jag saknade var att inte få något berättat om maten och vinerna. Jag frågade men personalen vände bara ryggen till, kändes snopet. Men hon hade väl inte hört min fråga? Lång väntan på efterrätten, inte ok. Jag påpekade detta, men tyckte inte att jag fick någon förklaring på förseningen.
Nu en fråga till ägarna, Janssons: Har ni personalbrist? Reception personalen 1 st. var även i baren och serverade mat i matsalen. Inte rimligt att en person ska täcka upp två/tres arbete?
Nära och bra parkeringsplatser.
Det var ett toppen dygn förutom väntan vid middagen.

Tips för att välja rum: Utsikt mot vattnet och den vackra parken
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack carin5
Omdömet skrevs juli 23 2016 från mobil enhet

Om man är på jakt efter mysigt boende med ett lugnt och avskiljt läge så är det här helt perfekt. Det finns en badplats, kanot och fiskebåt. Vill man får man även låna fiskeutrustning. Personalen är trevlig och mån om att man trivs. Rummen i huset vi bodde i var nyrenoverade med väldigt sköna sängar.
Sist men inte minst så är maten väldigt bra, nästan 5 plus.

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Joakim E
Omdömet skrevs juli 15 2016

Efter att ha besökt Grythyttans Gästgiveri tog vi in på Hennickehammars Herrgård nästa dag. Vi tänkte att ingen kan väl mäta sig med de kulinariska läckerheter som Grythyttans gastronomivirtuoser visar upp, men där misstog vi oss. Hennickehammars middag var ännu bättre än Grythyttans! På Hennickehammars Herrgård får du smakkompositioner som gott och väl matchar, ja, t.o.m. överträffar Grythyttans rätter. Hennickehammars maträtter är dessutom rikt tilltagna och rimligt prissatta. Dessutom knusslas det inte med vinet. Kort och gott, du får mera valuta för pengarna på Hennickehammars Herrgård än på Grythyttans Gästgiveri.

Tips för att välja rum: Be om ett rum i huvudbyggnaden med utsikt mot sjön
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
1  Tack JKXYZ