Hennickehammars Herrgård
Karlskoga Hotel(Karlskoga)
  • Frukost ingår
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs juli 23 2016 från mobil enhet

Om man är på jakt efter mysigt boende med ett lugnt och avskiljt läge så är det här helt perfekt. Det finns en badplats, kanot och fiskebåt. Vill man får man även låna fiskeutrustning. Personalen är trevlig och mån om att man trivs. Rummen i huset vi bodde i var nyrenoverade med väldigt sköna sängar.
Sist men inte minst så är maten väldigt bra, nästan 5 plus.

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Joakim E
Omdömet skrevs juli 15 2016

Efter att ha besökt Grythyttans Gästgiveri tog vi in på Hennickehammars Herrgård nästa dag. Vi tänkte att ingen kan väl mäta sig med de kulinariska läckerheter som Grythyttans gastronomivirtuoser visar upp, men där misstog vi oss. Hennickehammars middag var ännu bättre än Grythyttans! På Hennickehammars Herrgård får du smakkompositioner som gott och väl matchar, ja, t.o.m. överträffar Grythyttans rätter. Hennickehammars maträtter är dessutom rikt tilltagna och rimligt prissatta. Dessutom knusslas det inte med vinet. Kort och gott, du får mera valuta för pengarna på Hennickehammars Herrgård än på Grythyttans Gästgiveri.

Tips för att välja rum: Be om ett rum i huvudbyggnaden med utsikt mot sjön
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
1  Tack JKXYZ
Omdömet skrevs juni 17 2016

Hennickehammars Herrgård står sig stabil som ett ordinärt herrgårdsboende där
inredningen varit med ett antal år men där man fräschat upp toaletterna. Maten som serveras är av yppersta kvalitet och mycket snyggt upplagd.

• Bodde här: Juni 2016, reste med vänner
Tack ZoG230090
Omdömet skrevs juni 11 2016 från mobil enhet

Vi firade 21 år och tog en spontan utflykt hit. Stället känns lite som ett bra kantarell ställe som man gärna vill ha för sig själv men..Trevlig service genomgående. Mycket bra mat och tillhörande vinpaket passade bra. Frukost med färskpressad juice och våfflor. Vacker omgivning och en mysig relax. Rummet var bra. Blir säkert återbesök.

Bodde här: Juni 2016
1  Tack Arne F
Omdömet skrevs juni 8 2016

Lunchbuffe av yppersta klass. Fantastiska smaker. Tårtan till kaffet utöver det vanliga, extremt hög klass. Ligger fint. Välskött. Trevlig personal. Vackra omgivningar med fina blomsteruppsättningar. Toppen!

Bodde här: Juni 2016, reste med familjen
Tack Mellotronchoir