“Idylliskt, välskött”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Hennickehammars Herrgård
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Omdömet skrevs augusti 1 2016

Vi fick bo i huvudbyggnaden (rum 21 ). Ljust, rymligt med en fantastisk utsikt över sjö och hotellets smakfulla planteringar. Perfekt handikappanpassat i hela huvudbyggnaden, tack för det. En ovanligt god trerätters middag, med goda viner till. Vad jag saknade var att inte få något berättat om maten och vinerna. Jag frågade men personalen vände bara ryggen till, kändes snopet. Men hon hade väl inte hört min fråga? Lång väntan på efterrätten, inte ok. Jag påpekade detta, men tyckte inte att jag fick någon förklaring på förseningen.
Nu en fråga till ägarna, Janssons: Har ni personalbrist? Reception personalen 1 st. var även i baren och serverade mat i matsalen. Inte rimligt att en person ska täcka upp två/tres arbete?
Nära och bra parkeringsplatser.
Det var ett toppen dygn förutom väntan vid middagen.

Tips för att välja rum: Utsikt mot vattnet och den vackra parken
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack carin5

Omdömet skrevs juli 23 2016 från mobil enhet

Om man är på jakt efter mysigt boende med ett lugnt och avskiljt läge så är det här helt perfekt. Det finns en badplats, kanot och fiskebåt. Vill man får man även låna fiskeutrustning. Personalen är trevlig och mån om att man trivs. Rummen i huset vi bodde i var nyrenoverade med väldigt sköna sängar.
Sist men inte minst så är maten väldigt bra, nästan 5 plus.

Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Joakim E
Omdömet skrevs juli 15 2016

Efter att ha besökt Grythyttans Gästgiveri tog vi in på Hennickehammars Herrgård nästa dag. Vi tänkte att ingen kan väl mäta sig med de kulinariska läckerheter som Grythyttans gastronomivirtuoser visar upp, men där misstog vi oss. Hennickehammars middag var ännu bättre än Grythyttans! På Hennickehammars Herrgård får du smakkompositioner som gott och väl matchar, ja, t.o.m. överträffar Grythyttans rätter. Hennickehammars maträtter är dessutom rikt tilltagna och rimligt prissatta. Dessutom knusslas det inte med vinet. Kort och gott, du får mera valuta för pengarna på Hennickehammars Herrgård än på Grythyttans Gästgiveri.

Tips för att välja rum: Be om ett rum i huvudbyggnaden med utsikt mot sjön
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
1  Tack JKXYZ
Omdömet skrevs juni 17 2016

Hennickehammars Herrgård står sig stabil som ett ordinärt herrgårdsboende där
inredningen varit med ett antal år men där man fräschat upp toaletterna. Maten som serveras är av yppersta kvalitet och mycket snyggt upplagd.

• Bodde här: Juni 2016, reste med vänner
Tack ZoG230090
Omdömet skrevs juni 11 2016 från mobil enhet

Vi firade 21 år och tog en spontan utflykt hit. Stället känns lite som ett bra kantarell ställe som man gärna vill ha för sig själv men..Trevlig service genomgående. Mycket bra mat och tillhörande vinpaket passade bra. Frukost med färskpressad juice och våfflor. Vacker omgivning och en mysig relax. Rummet var bra. Blir säkert återbesök.

Bodde här: Juni 2016
1  Tack Arne F
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Filipstad
17.6 km bort
Sikfors Herrgård
Nr 1 av 1 i Hällefors
13 omdömen
Visa priser

Besökt Hennickehammars Herrgård? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hennickehammars Herrgård

Adress: Box 52, Filipstad 682 22, Sverige
Region: Sverige > Värmlands län > Filipstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Prisklass: 1 835 kr - 1 892 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Hennickehammars Herrgård 3.5*
Antal rum: 51
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Hennickehammars Herrgård. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?