“Gourmetmiddag”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hennickehammars Herrgård
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Omdömet skrevs juli 15 2016

Efter att ha besökt Grythyttans Gästgiveri tog vi in på Hennickehammars Herrgård nästa dag. Vi tänkte att ingen kan väl mäta sig med de kulinariska läckerheter som Grythyttans gastronomivirtuoser visar upp, men där misstog vi oss. Hennickehammars middag var ännu bättre än Grythyttans! På Hennickehammars Herrgård får du smakkompositioner som gott och väl matchar, ja, t.o.m. överträffar Grythyttans rätter. Hennickehammars maträtter är dessutom rikt tilltagna och rimligt prissatta. Dessutom knusslas det inte med vinet. Kort och gott, du får mera valuta för pengarna på Hennickehammars Herrgård än på Grythyttans Gästgiveri.

Tips för att välja rum: Be om ett rum i huvudbyggnaden med utsikt mot sjön
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
1  Tack JKXYZ

Omdömet skrevs juni 17 2016

Hennickehammars Herrgård står sig stabil som ett ordinärt herrgårdsboende där
inredningen varit med ett antal år men där man fräschat upp toaletterna. Maten som serveras är av yppersta kvalitet och mycket snyggt upplagd.

• Bodde här: Juni 2016, reste med vänner
Tack ZoG230090
Omdömet skrevs juni 11 2016 från mobil enhet

Vi firade 21 år och tog en spontan utflykt hit. Stället känns lite som ett bra kantarell ställe som man gärna vill ha för sig själv men..Trevlig service genomgående. Mycket bra mat och tillhörande vinpaket passade bra. Frukost med färskpressad juice och våfflor. Vacker omgivning och en mysig relax. Rummet var bra. Blir säkert återbesök.

Bodde här: Juni 2016
1  Tack Arne F
Omdömet skrevs juni 8 2016

Lunchbuffe av yppersta klass. Fantastiska smaker. Tårtan till kaffet utöver det vanliga, extremt hög klass. Ligger fint. Välskött. Trevlig personal. Vackra omgivningar med fina blomsteruppsättningar. Toppen!

Bodde här: Juni 2016, reste med familjen
Tack Mellotronchoir
Omdömet skrevs juni 6 2016

Herrgården var fin och hade en välkomnade trevlig inredning. Personalen var jättebra. Rummen var fina och allt var välstädat. Maten var jättegod!
Lyxigt med massage och 1h själva i relaxavdelningen.
Tog även en lite promenad på Bauer-slingan. Vi var helnöjda över vårt besök.

Tips för att välja rum: Att bo i Herrgårdsbygden var bra eftersom vi hade nära till matsal, bar och reception.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Maj 2016, reste som ett par
Tack Emilia H
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Filipstad
17,6 km bort
Hotell Hertig Karl
Nr 2 av 5 i Filipstad
15 omdömen
Visa priser

Besökt Hennickehammars Herrgård? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hennickehammars Herrgård

Adress: Box 52, Filipstad 682 22, Sverige
Region: Sverige > Värmlands län > Filipstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Prisklass: 1 844 kr - 2 123 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Hennickehammars Herrgård 3.5*
Antal rum: 51
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Hennickehammars Herrgård. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?