“Härlig fin herrgård på vackert ställe”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hennickehammars Herrgård
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Omdömet skrevs juni 6 2016

Herrgården var fin och hade en välkomnade trevlig inredning. Personalen var jättebra. Rummen var fina och allt var välstädat. Maten var jättegod!
Lyxigt med massage och 1h själva i relaxavdelningen.
Tog även en lite promenad på Bauer-slingan. Vi var helnöjda över vårt besök.

Tips för att välja rum: Att bo i Herrgårdsbygden var bra eftersom vi hade nära till matsal, bar och reception.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Maj 2016, reste som ett par
Tack Emilia H

Omdömet skrevs maj 28 2016 från mobil enhet

Mitt ute i skogarna ligger denna mysiga herrgård. Personalen var glada och serviceminded. Rummen fräscha och välstädade med underbara sängar. Middagen gick inte av för hackor den heller, underbar mat upplagt på ett vackert sätt. På herrgården finns även en realx man kan låna för en billig peng. Det finns aktiviteter för alla smaker och det enda negativa vi stötte på var den dåliga täckningen på mobilnätet och att Telias WiFi (som ingår) inte riktigt höll måttet...men vem behöver internet på ett ställe som detta.

Bodde här: Maj 2016, reste som ett par
Tack Mikate75
Omdömet skrevs maj 15 2016 från mobil enhet

Vi har firat vår 27-åriga bröllopsdag! Väldigt vacker miljö med en promenaslinga i trolsk John Bauerlik skog! Herrgården ligger i skogen vid en liten sjö- garanterat bra miljö för avkoppling. Vacker matsal och hög klass på vår mycket goda trerätters middag. Det enda som vi kanske saknade var en presentation av rätterna och av vinerna! Frukostbuffén innehöll verkligen allt man kan önska sig! Hade kanske velat höra ett välkommen åter i receptionen när vi checkade ut!

Bodde här: Maj 2016, reste som ett par
1  Tack Annaba_11
Omdömet skrevs april 6 2016 från mobil enhet

Mycket trevlig konferensvistelse. God mat, fina miljöer och ett väldigt trevligt hotellrum i herrgårdsbyggnaden.
Var mycket trevligt att sitta i den vedeldade bastun och i badtunnan vid sjön. Även konferenslokalerna höll god standard. Enda minus var att det var väldigt varmt i matsalen och ändå var det stearinljus tända mitt på dagen.

Bodde här: Mars 2016, reste i arbetet
Tack Mikael K
Omdömet skrevs januari 31 2016 från mobil enhet

Hur skulle det gå för oss wannabe-veganer på herrgårdsweekend? Helt fantastiskt blev det! Köket tog det som en utmaning och dominerade! Tack för det! Även barnen på 5 och 3 blev nöjda med pasta, pannkakor och glass. Åker gärna hit igen och då hoppas jag att det är ordning på bubbelpoolen också.

Bodde här: Januari 2016
Tack LiselottAnna
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Filipstad
17,6 km bort
Hotell Hertig Karl
Nr 2 av 5 i Filipstad
16 omdömen
Visa priser

Besökt Hennickehammars Herrgård? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hennickehammars Herrgård

Adress: Box 52, Filipstad 682 22, Sverige
Region: Sverige > Värmlands län > Filipstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Restaurang Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Filipstad
Prisklass: 1 782 kr - 2 095 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — Hennickehammars Herrgård 3.5*
Antal rum: 51
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Expedia och Booking.com så att du tryggt kan boka med Hennickehammars Herrgård. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?