“Filipstads bästa ställe att ta en fika eller äta på”
Omdöme om Skafferiet - STÄNGD

Skafferiet
Omdömet skrevs 14 juni 2017

Skafferiet i Filipstad ligger mitt i centrala staden mycket nära stora torget. Mysiga lokaler i gammal fin stil på detta ställe, tar man en långfika eller lunch. Allt bakas på plats, av finaste råvaror. Jätte svårt att välja bland alla godsaker, då allt är så gott. Jag har både fikat och ätit lunch på Skafferiet. Service är den bästa i stan. Under min vecka i Filipstad besökte jag Skafferiet fem gånger. Jag kan varmt rekommendera ett besök på Skafferiet om ni besöker Filipstad eller bor i närheten.

Datum för besöket: juni 2017
Tack Yvonne L

Omdömet skrevs 16 maj 2017 från mobil enhet

Typiskt lite gammaldags fik med härligt nybakat bröd från eget bageri. Goda bullar och jättegott matbröd. Trevlig personal, det som kan vara bättre är kaffet som också är lite gammaldags. Inget latte, ingen espresso osv. Här serveras också prisvärda och goda luncher, kanske stadens bästa lunchställe. Väl värt ett besök.

Datum för besöket: maj 2017
Tack yngen
Omdömet skrevs 22 april 2017 från mobil enhet

Skagenröran var jättegod till den goda bakade potatisen. Fräsch sallad och supergott bröd och bakelser Mums!

Datum för besöket: april 2017
Tack 748agnethab
Omdömet skrevs 7 mars 2017 från mobil enhet

När jag är i Filipstad brukar jag titta in på detta konditori och bageri då det har en mycket härligt speciell atmosfär.Idag blev det kaffe med en smarrig semla.

Datum för besöket: mars 2017
Tack Jangen
Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

Datum för besöket: juni 2018

Resenärer som tittade på Skafferiet tittade också på