“Ett ställe värt att besöka!”

Åhus Gästgivaregård
Rankad som nr 2 av 26 Restauranger i Åhus
Omdömet skrevs 11 augusti 2022 från mobil enhet

En trevlig upplevelse rakt i genom från bokning till utcheckning. Jag bokade ett paket med boende och en trerätters middag som var över förväntan, Riktigt bra klass!

Rummet jag fick ligger i den nyrustade delen av hotellet, där har man har lagt ner så mycket möda och energi på att få till en härlig och spännande atmosfär. Det är riktigt häftigt hur man har lyckats skapat en ”Steampunk” design på rummet som ändå är elegant och ger en hemtrevlig känsla med en vacker utsikt över kanalen. Servicen och bemötandet är toppen, så jag ser fram emot nästa sommar

1  Tack Wander43215161999

Omdömet skrevs 7 augusti 2022

Rätt höga priser som inte lever upp till förväntningarna.
Min löjromstoast var inte värt 235 SEK - har ätit betydligt bättre sådan på andra ställen. Högrevsburgaren var helt ok men inte mer.
Servicen kunde har varit lite bättre, men det beror säkerligen på personalbrist.

1  Tack Marion K
Omdömet skrevs 4 augusti 2022 från mobil enhet

Efter besök på Absolut Home och deras rundvandring checkade vi in på Gästis.
Trevliga rum och vänlig personal. Trerätters meny ingick i vårt paket. Alla tre riktigt bra. Gott vin.
Mitt andra besök på mindre än ett år.

Tack 121perr
Omdömet skrevs 27 juli 2022

Vi tog en biltur från Ystad och hamnade i Åhus.
Solen sken och vi ramlade in på uteserveringen på Åhus Gästgivaregård.
Det var lyckat. Trevlig servitris fixade god öl på nån minut.
Jag åt fish n chips, mina vänner tog den gravade laxen.
Alla var glada. Kommer gärna tillbaka till denna oas.

Datum för besöket: juli 2022
Tack Seaside322718
Omdömet skrevs 18 juli 2022 från mobil enhet

Som åhus bor har vårt självklara favoritställe varit Åhus Gästis, här har vi ätit gott flera gånger per år. Men vårt senaste besök var en besvikelse. Mycket långsam service, ingen som frågade hur vi upplevde maten! Fisksoppan saknade de obligatoriska blåmusslorna fast de enligt meny skulle ingå och ingick på annan gästs tallrik. Kummeln smakade dock mycket bra.Desserterna, vi valde olika, var torra och smaklösa. Chokladfondant rätten var inte lite heller den komplett och flädertartletten saknade smak av fläder. När vi så skulle betala vi vi ett annat bords noga, men ingen ursäkt ens för denna miss. Om detta beror på att all ordinarie kunnig och serviceminded personal slutat eller en ny arrogant stil vet vi inte, men nu väljer vi som tidigare återkommande gäster bort Åhus Gästis. Rekommenderar i stället Kastanjelunf iYngsjl!

Datum för besöket: juli 2022
2  Tack Anna-karin-bybo

Resenärer som tittade på Åhus Gästgivaregård tittade också på

Åhus, Skåne län

Besökt Åhus Gästgivaregård? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.