“Professionellt bemötande”

Åhus Gästgivaregård
Rankad som nr 2 av 27 Restauranger i Åhus

Vi var i Åhus en tisdagskväll i mitten av maj. Vi gick runt i hamnen och på Köpmannagatan för att hitta någonstans att äta och dricka, men allting var stängt både måndag och tisdag, förutom två pizzerior. Vi funderade på någon av dessa ställen när vi kom att tänka på Åhus Gästis, och si, där var det öppet. Det var så gott som fullsatt i matsalen, så mycket som coronarestriktionerna tillät.

Vi blev mycket trevligt och professionellt bemöta. Vi fick två perfekta White Lady, och kunde sedan välja vad vi ville äta både ur á la-cartemenyn och bistromenyn. Maten var god och vällagad.

Vi rekommenderar Åhus Gästis varmt!

Tack 101Peter89

Vacker miljö och mycket bra service. Väldigt fint att sitta på uteverandan. Maten håller tyvärr inte samma standard. Finns bättre ställen i Åhus att äta lunch på.

Tack Lena H
Omdömet skrevs 2 maj 2021

Mycket trevligt bemötande, bra meny och snabb service.
Vi var fyra nöjda gäster som åt kött, fisk och vegetariskt, alla rätter var alldeles utmärkta. Vi avslutade med smakfull glass på den fina verandan. Ett fantastiskt bra ställe att återvända till

Tack 506karina
Omdömet skrevs 29 januari 2021 från mobil enhet

Besökte med min far. Trots att hotellet pga Cov19 hade extremt få gäster. Tror det var vi och en till, så var servicen riktigt god. Trerätters på kvällen. Gravad hjortfile som apertizer, hummersoppa m pilgrimsmusslor till förrätt, marinerad bildande till huvudrätt och cremebrule m päronkompott till efterrätt. Alla rätter utsökta. Hotellrum nr 42 var lite på undantag, fick vandra upp för trappor och in i vrår. Vilket var konstigt då jag vågar påstå att 99 procent av alla rum var lediga. Men ok rum. Med historik i sig.
Fin frukost där allt man vill ha serverades.
Trevlig service både eftermiddag, kväll och morgon. Rekommenderas starkt.

Datum för besöket: januari 2021
Tack jonasb929
Omdömet skrevs 21 september 2020 från mobil enhet

På roadtrip i Österlen valde vi att övernatta på Åhus gästgiveri. Vårt rum var nyrenoverat och häftig design. Måste dock dra ner betyget då kuddarna i sängen var i ett konstigt litet format.
Åt deras trerätters meny som var väldigt god, bäst var nog desserten.
Fin frukostbuffé och frukosten kunde avnjutas på deras mysiga inbyggda innergård.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack Anna-LenaG

Resenärer som tittade på Åhus Gästgivaregård tittade också på

Åhus, Skåne län
Åhus, Skåne län

Besökt Åhus Gästgivaregård? Berätta vad du tyckte!