“Härlig kväll på denna restaurang ”
Omdöme om Amund

Amund
Rankad som nr 3 av 30 Restauranger i Åhus
Kök: Steakhouse
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Vi var tolv personer, blandat barn och vuxna denna kväll. Det fanns bra rätter för barn vilket alltid är positivt när det erbjuds. De flesta i sällskapet tog revbensspjäll, goda var dom och speciellt såsen till. På menyn fanns en gigantisk räkmacka för nästa 400 kr. Grannbordet tog en sådan och den såg jättegod ut men allt för stor. Synd att det inte gick att beställa en halv, det hade varit perfekt. Bra service och trevlig miljö!

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Susanne P

Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Vi åt på restaurangen under vår sista kväll i Åhus och valet att äta just här var en vinstlott. Vi tog åt både förrätter och varmrätter och vi var alla väldigt nöjda!

Stället ligger väldigt mysigt precis vid bryggan och alla båtar. Otroligt härlig, kunnig och trevlig personal. Rekommenderar varmt att gå hit!

Datum för besöket: augusti 2018
Tack JonnaBj
Omdömet skrevs 29 juli 2018 från mobil enhet

Med en underslogan ”det sägs att vi har världens godaste ribs” så får man rätt höga förväntningar. Vi åt bland annat ribs och de var goda, men inte de bästa vi ätit. Tillbehören kunde dessutom varit roligare än klyftpotatis och vanlig grön sallad.

Även våra andra rätter var okej men kanske inte riktigt motsvarade priset ändå.

Personalen var trevlig och duktig och stället ligger fint precis vid båthamnen Åhus.

De har ett stort utbud av öl.

Tack TheNiceTraveller
Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Grym BBQ-bricka. Underbara kalla såser och ett glatt bemötande. Ligger fint vid bryggan. Kan varmt rekommenderas!

Tack Mattias A
Stophe C, Ägare på Amund, svarade på det här omdömetSvarade 28 juli 2018

Tack!

Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Salsamusiken strömmar ur högtalarna och förstärker känslan av varm sommarkväll. Volymen är behagligt lagom och känns inte störande tillsammans med sorlet från gästerna. Lokalen är liten men med möjlighet till plats på uteservering (där det är självservering) om man vill känna lite mer rymd.

Menyn är övervägande kött men med vegetariskt alternativ samt några fiskrätter. Vi väljer röding med en krämig sås och musslor med vin och grädde. Rödingen serveras i stekpanna med rejält med sås och generöst med tunnskuren fänkål. Färskpotatis och en grillad citron finns på tallriken. Fisken är riktigt bra tillagad och mycket god. Tyvärr är såsen befriad från salt och peppar men med detta kompletterat så är såsen riktigt god. En mycket god Alborinio förhöjer måltiden betydligt - mycket gott vin.
Musslorna är små vilket man får räkna med under sommaren, men goda. Tyvärr en del trasiga skal och stängda musslor. Portionen är generös och rejält med sås. Det är inte en traditionell moules mariniere vilket är synd. Grädden är påträngande och tar för mycket smak samt att rotfrukterna tillför sötma som döljer vinsmaken helt. Gott rostat bröd och en krämig aioli.

Efterrätt beställs i form av svartvinbärs pannacotta och en creme Catalan. Den förstnämnda är rik på svartvinbär vilket ger en fräschör men tyvärr gör syran från bären att grädden stelnat och det hela är mer en stabbig pudding. Den catalanska brulen är riktigt god med ett krispigt täcke.

Tack 117mikaeld

Resenärer som tittade på Amund tittade också på

Åhus, Skåne län

Besökt Amund? Berätta vad du tyckte!