“Åmund med nöje”

Kök: Steakhouse
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Salsamusiken strömmar ur högtalarna och förstärker känslan av varm sommarkväll. Volymen är behagligt lagom och känns inte störande tillsammans med sorlet från gästerna. Lokalen är liten men med möjlighet till plats på uteservering (där det är självservering) om man vill känna lite mer rymd.

Menyn är övervägande kött men med vegetariskt alternativ samt några fiskrätter. Vi väljer röding med en krämig sås och musslor med vin och grädde. Rödingen serveras i stekpanna med rejält med sås och generöst med tunnskuren fänkål. Färskpotatis och en grillad citron finns på tallriken. Fisken är riktigt bra tillagad och mycket god. Tyvärr är såsen befriad från salt och peppar men med detta kompletterat så är såsen riktigt god. En mycket god Alborinio förhöjer måltiden betydligt - mycket gott vin.
Musslorna är små vilket man får räkna med under sommaren, men goda. Tyvärr en del trasiga skal och stängda musslor. Portionen är generös och rejält med sås. Det är inte en traditionell moules mariniere vilket är synd. Grädden är påträngande och tar för mycket smak samt att rotfrukterna tillför sötma som döljer vinsmaken helt. Gott rostat bröd och en krämig aioli.

Efterrätt beställs i form av svartvinbärs pannacotta och en creme Catalan. Den förstnämnda är rik på svartvinbär vilket ger en fräschör men tyvärr gör syran från bären att grädden stelnat och det hela är mer en stabbig pudding. Den catalanska brulen är riktigt god med ett krispigt täcke.

Datum för besöket: juli 2018
Tack 117mikaeld

Omdömet skrevs 25 juni 2018

Åt griljerade kamben jätte gott mysigt ställe ner vid vattnet o mycket service inriktad personal kan rekommenderas

Datum för besöket: juli 2017
Tack Monica M
Stophe C, Ägare på Amund, svarade på det här omdömetSvarade 27 juni 2018

Tack så hjärtligt!

Omdömet skrevs 23 juni 2018 från mobil enhet

Vi var ett sällskap på 8 personer som åt middag här. Dom flesta av oss åt deras hårt marknadsförda ribs och blev inte ett dugg besvikna, supergott! Som dryck blev det deras egna så kallade "Bryggöl" som även den var mycket god!
Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: juni 2018
Tack 929adam_
Omdömet skrevs 3 juni 2018

Trevlig liten restaurang i hamnen i Åhus. Lite hög ljudvolym då pratet inte absorberas m stämningen var god. Räkmacka till förrätt o sedan bbq planka, bägge var goda men det hade räckt m plankan. Bra service där de var intresserade av om allt var bra m inte på ett irriterande sätt. Ingen efterrätt då jag var mätt som en plätt.

Datum för besöket: maj 2018
Tack 66annicas
Omdömet skrevs 20 oktober 2017

Åmund håller stilen år efter år och serverar eminenta kötträtter där revbenen är en personlig favorit som nu kan fås i en extra generös portion. Fantastiskt gott med sina delikata tillbehör.

Datum för besöket: september 2017
Tack perolofl814

Resenärer som tittade på Amund tittade också på

Åhus, Skåne län

Besökt Amund? Berätta vad du tyckte!