Omdömet skrevs 6 september 2019

De har ett fåtal rum som har egna badrum med dusch. Sovrum i fint skick med dubbelsäng som kändes rymligt nog för att ha 2 hundar (stor och mellanstor hund). Det rum vi fick hade en altanutgång till gången som leder till receptionen. Ingen AC eller takfläkt. Stort gemensamt utrymme för gäster med köksbord för många samt soffgrupp och ett enklare kök. Frukosten hade det man kan begära med olika pålägg, melon, fil/yoghurt/mjölk och flingor av olika varianter, te o kaffe och det bästa - nybakat bröd. Ljus var tända vid frukosten som förhöjde trivselfaktorn. Ett litet och familjärt boende.
Den runda upphöjda poolen var tyvärr inte ren när vi var där. Vi kunde däremot sitta ute i trädgården i ett "vindskydd" och äta våra inköpta rökta räkor från restaurangen "Rökeriet" som ligger någon kilometer mot Åhus. Eftersom vi var ensamma på plats kunde vi stänga till en grind och fick lov att ha hundarna lösa på tomten som var avsett för gästerna.
Priset 995.-/dygn tycker jag motsvarade vad man fick i kvalité och service. Om man gillar stränder, kan man med gångavstånd på ca 15 minuter, eller ta bilen på ett par minuter, till en lång fin sandstrand. Vägen dit ligger diagonalt över vägen sett ifrån B & B och skyltas med en stor vit skylt att det finns hundbad på detta ställe. Ca 50 meter mitt på den långa strandsträckan är avsett för hundbad och det var fin strand, inte ett undanskuffat ställe som vi hundägare är vana vid. Det finns ridvägar samt cykel och gångväg. I skogen mellan huvudvägen och havet finns många stigar att gå på.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack Kajsa999
Omdömet skrevs 11 juli 2017

Ett B&B som också är en hästgård. Ligger lugnt och rogivande strax söder om Åhus.Personligt och originellt inredda rum med olika tema för varje rum. Fin frukost med varmt nybakt bröd och flera sorters pålägg, ägg, kaffe, te. Extra plus för att hundar är tillåtna!

Rumstips: Tyst och lugnt. Hundvänligt.
Datum för vistelsen: juni 2017
Tack soffi26b
Omdömet skrevs 27 juli 2016

Lindelunda är en liten B&B som har fyra dubbelrum och en lägenhet att erbjuda. Tre av rummen har ingång från en gemensam yta med TV, soffhörna, matbord och kök. Rummen och gemensamma ytorna är stora och luftiga. Uteplatsen med pool och vindskydd ger möjlighet till både svalka och kvällskrypin.
Servicen bestod i bra frukost, rent o snyggt samt ett mycket trevligt bemötande.
Sammantaget en mycket positiv upplevelse.
Boendet är på ca 10 minuters cykelavstånd från Åhus, men första biten är på en hårt trafikerad väg med liten vägren. Enda baksidan med boendet.

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack Anders L
Omdömet skrevs 18 maj 2015

Mkt trevligt värdpar, gemensamma utrymmen i fransk stil, kök med alla tillbehör, liten underbar pool! Ett härligt ställe som vi återkommer till varje sommar! Trevlig uteplats under tak! Egen utgång från alla rum.

Datum för vistelsen: augusti 2014
Tack Annika G
Omdömet skrevs 24 september 2014 från mobil enhet

Alldeles underbart och fridfullt! Vi kände oss så välkomna och omhändertagna! Det är aldrig fel när man bjuder på sig själv så att man son boende känner sig lite speciell! Allt var fräscht, gott till en mycket förmånligt pris. Omgivningarna vackra och tystnaden ljuv. Tack!

Datum för vistelsen: september 2014
Restyp: Reste i arbetet