Öppet i dag: 07:00 - 18:00

från 55,00 US$
från 38,00 US$
från 10,00 US$
Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Fantastisk dag med många människor som var där för att bli renade av det heliga vattnet. Klart sevärt och häftig upplevelse.

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack Patricia P
Omdömet skrevs 14 september 2017

Mycket folk men fint tempel, mycket att titta på och religiösa cermonier pågår runt omkring. En helig plats. Man får låna sarong gratis vid entrén. Rekommenderas!

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack Malin J
Omdömet skrevs 10 december 2016

Ca 30 minuter resa från Ubud ligger Tirta Empul-templet. Vacker miljö och välbevarat tempel. Vi var där 08.00 och det var knappt någon annan där, vilket var skönt. Har du gjort reningsceremoni tidigare kan du köra din grej, annars finns det personer där som kan vägleda dig (allt mot en liten peng såklart).

Samtidigt som det var vördnad och regler var det som överallt annars jag sett i Bali, total brist på sammanhang eller logik:
Jag hängde upp min tröja på fel ställe – fick tillsägelse
Bytte om på fel ställe – fick tillsägelse
De kastade godispapper i det heliga vattnet – allt var i sin ordning

OBS!
- Var där tidigt om du vill kunna göra allt i ditt eget tempo, utan att behöva vänta alt. bli stressad
- Kom ihåg att ta med offergåva
- Turister betalar ca 15.000 IDR (balineser vekade gå gratis)

Datum för upplevelsen: december 2016
Tack Veronica J
Omdömet skrevs 29 november 2016

En upplevelse för kropp och själ.

Hit kommer indonesierna själva för reningsceremoni någon gång i månaden.
Vattnet från den kalla vulkaniska källan betraktas som heligt.
Åk dit med en bra chaufför/guide som kan förklara och guida dig i hur du ska göra.
Ta med täckande kläder för överkroppen. Sarong och skärp kan du hyra där (det är obligatoriskt för att få komma in). Guiden kan också hjälpa dig köpa offergåvor.

Perfekt aktivitet för en varm dag eftersom vattnet är mycket uppfriskande.

Datum för upplevelsen: november 2016
Tack wwwaventyrensose
Omdömet skrevs 17 oktober 2016 från mobil enhet

Ett tempel, precis som alla andra, men med friskt och fint vatten man kan "bada"/be i. Vacker miljö och värt ett besök. Ta med egen sarong om du vill bada, annars kan du låna. När vi var på besök var det en särskild högtid och spädgrisar offrades vilket var lite makabert. Inträde 15k per person plus att de förväntar sig en donation om man lånar deras saronger. Om
Man följer exitskyltarna när man lämnar stället blir man ledd genom en massa turistbutiker - är man "smart" och vill undvika detta går man ut samma väg man kom in.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
Tack Joner246