“En mycket intressant sevärdhet”
Omdöme om Tirta Empul-templet

Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi gjorde en heldagstur och en av stoppen var just detta templet. Sex stopp gjorde vi på turen och detta stopp var klart den mest intressanta fartvinden är inte hinduer. Det var mycket folk som gjorde som vi att besöka detta tempel men vi tyckte att så fort vi kom dit så fanns ett lugn. Vår chaufför är hindu och förklarade hela tiden hur det var osv. En av få sk heliga platser som jag verkligen vill rekommendera att besöka. Ett annorlunda besök än det normala.

Tack Bengt J

Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Fantastisk dag med många människor som var där för att bli renade av det heliga vattnet. Klart sevärt och häftig upplevelse.

Tack Patricia P
Omdömet skrevs 14 september 2017

Mycket folk men fint tempel, mycket att titta på och religiösa cermonier pågår runt omkring. En helig plats. Man får låna sarong gratis vid entrén. Rekommenderas!

Tack Malin J
Omdömet skrevs 10 december 2016

Ca 30 minuter resa från Ubud ligger Tirta Empul-templet. Vacker miljö och välbevarat tempel. Vi var där 08.00 och det var knappt någon annan där, vilket var skönt. Har du gjort reningsceremoni tidigare kan du köra din grej, annars finns det personer där som kan vägleda dig (allt mot en liten peng såklart).

Samtidigt som det var vördnad och regler var det som överallt annars jag sett i Bali, total brist på sammanhang eller logik:
Jag hängde upp min tröja på fel ställe – fick tillsägelse
Bytte om på fel ställe – fick tillsägelse
De kastade godispapper i det heliga vattnet – allt var i sin ordning

OBS!
- Var där tidigt om du vill kunna göra allt i ditt eget tempo, utan att behöva vänta alt. bli stressad
- Kom ihåg att ta med offergåva
- Turister betalar ca 15.000 IDR (balineser vekade gå gratis)

Tack Veronica J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 29 november 2016

En upplevelse för kropp och själ.

Hit kommer indonesierna själva för reningsceremoni någon gång i månaden.
Vattnet från den kalla vulkaniska källan betraktas som heligt.
Åk dit med en bra chaufför/guide som kan förklara och guida dig i hur du ska göra.
Ta med täckande kläder för överkroppen. Sarong och skärp kan du hyra där (det är obligatoriskt för att få komma in). Guiden kan också hjälpa dig köpa offergåvor.

Perfekt aktivitet för en varm dag eftersom vattnet är mycket uppfriskande.

Tack wwwaventyrensose

Resenärer som tittade på Tirta Empul-templet tittade också på

Besökt Tirta Empul-templet? Berätta vad du tyckte!