“Prisvärt och bekvämt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hotel Bellevue
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Omdömet skrevs september 24 2017

Har varit på en kusinträff som vi hade på Hotel Bellevue. Vi var 47 personer som hade bokat middag och konferensrum där vi kunde umgås själva.
De flesta bodde också över på hotellet. Rummen var rena och fräscha.
Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående. Maten var underbar i restaurangen,
likaså en stor fin frukostbuffé där inget fattades.

• Bodde här: September 2017, reste med familjen
Tack Christina J

Omdömet skrevs september 5 2017 från mobil enhet

Du får vad du betalar för. Inte mer, inte mindre.

Rum och inredning börjar få några år på nacken. Personalen är trevlog och hjälpsam.

Frukosten är över förväntan.

Omgivningen är trevlig, ett stenkast till hamnen och restauranger.

Bodde här: Augusti 2017, reste i arbetet
Tack Fredrik J
Omdömet skrevs augusti 14 2017

Vi stannade för att beundra utsikten över Vättern och samtidigt äta lunch. Buffén smakade utmärkt till ett bra pris. Vi återkommer hit relativt snart. Laxen och ugnsstekt kyckling med gorgonzolasås smakade utmärkt.

Tips för att välja rum: Rum mot Vättern.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Augusti 2017, reste som ett par
Tack Oldis2014
Omdömet skrevs augusti 10 2017 från mobil enhet

Incheckningen var trevlig. Bra bemötande även om ingen försäljning som uppgradering etc förekom. Kanske fullbokade men det ser inte så ut. Frukost helt ok och bra rekommendation för lunchen som vi inte ville ta på Hotellet.
Sängar ok men ostädat i duschen och det var och är lite äckligt. Sedan stora fadäsen. Om du kommer hem senare än en viss tid har du fått en kod som ska öppna entre dörren. Den fungerade inte så bi följde instruktioner och ringde deras larmbolag. 90 minuter senare kunde släppa in oss. Det suger får jag säga.
Bortsett från det var Hjo en trevlig upplevelse.

Bodde här: Augusti 2017, reste i arbetet
Tack Christer B J
Omdömet skrevs augusti 9 2017 från mobil enhet

Hotellet ligger perfekt mitt i Hjo med stor gratisparkering. Rummen är fräscha och funktionella utan att vara någonting extra. Mycket trevlig personal i receptionen som var noga med att vi skulle trivas.

Det som drar ner betyget är frukosten som består av det mest grundläggande utan någon ambition att överraska och ge en känsla av guldkant vilket blir ganska tråkigt och drar ner helhetskänslan.

Bodde här: Augusti 2017, reste med familjen
Tack KureKureMartin
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Hjo
28,9 km bort
Krokstorps Gard
Nr 4 av 11 i Hjo
1 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Bellevue? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Bellevue

Adress: Stadsparken, Hjo 54433, Sverige
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Hjo
Bekvämligheter:
Bar/lounge Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Prisklass: 1 019 kr - 1 187 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Bellevue 3*
Antal rum: 54
Hotellets officiella beskrivning:
Välkommen till vårt hotell- Hotell Bellevue Det är lätt att bli kär i Hotell Bellevue. Vårt hotell ligger i hjärtat av Hjo med en vacker utsikt över Vättern och småbåtshamnen. Hotellet och staden ger dig ett lugn som gör att du kan slappna av och njuta av livet. Varför inte en god drink på terrassen eller ett dopp i poolen som ligger nedanför hotellet? Vårt läge mellan Göteborg (1,5 tim) och Stockholm (2,5 tim) uppskattas av många. Det är enkelt att ta sig hit och komma bort från stadens stress. Vi har 66 rum (alla rökfria), en restaurang, en bar samt flertalet konferenslokaler i olika storlekar. Vi älskar mat och dryck. Det sägs att Skaraborg är Sveriges skafferi och Bellevue ligger mitt i denna bördiga bygd. Vi har ett av Västsveriges bästa kök! ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med Hotel Bellevue. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?