“Ett lunchstopp med mersmak”
Omdöme om Hotel Bellevue

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Hotel Bellevue
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Omdömet skrevs augusti 14 2017

Vi stannade för att beundra utsikten över Vättern och samtidigt äta lunch. Buffén smakade utmärkt till ett bra pris. Vi återkommer hit relativt snart. Laxen och ugnsstekt kyckling med gorgonzolasås smakade utmärkt.

Tips för att välja rum: Rum mot Vättern.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Augusti 2017, reste som ett par
Tack Oldis2014

Omdömet skrevs augusti 10 2017 från mobil enhet

Incheckningen var trevlig. Bra bemötande även om ingen försäljning som uppgradering etc förekom. Kanske fullbokade men det ser inte så ut. Frukost helt ok och bra rekommendation för lunchen som vi inte ville ta på Hotellet.
Sängar ok men ostädat i duschen och det var och är lite äckligt. Sedan stora fadäsen. Om du kommer hem senare än en viss tid har du fått en kod som ska öppna entre dörren. Den fungerade inte så bi följde instruktioner och ringde deras larmbolag. 90 minuter senare kunde släppa in oss. Det suger får jag säga.
Bortsett från det var Hjo en trevlig upplevelse.

Bodde här: Augusti 2017, reste i arbetet
Tack Christer B J
Omdömet skrevs augusti 9 2017 från mobil enhet

Hotellet ligger perfekt mitt i Hjo med stor gratisparkering. Rummen är fräscha och funktionella utan att vara någonting extra. Mycket trevlig personal i receptionen som var noga med att vi skulle trivas.

Det som drar ner betyget är frukosten som består av det mest grundläggande utan någon ambition att överraska och ge en känsla av guldkant vilket blir ganska tråkigt och drar ner helhetskänslan.

Bodde här: Augusti 2017, reste med familjen
Tack KureKureMartin
Omdömet skrevs juli 30 2017 från mobil enhet

Fick en liten semesterresa i present av min flickvän. Vi stannade här i Hjo i en natt. Hotellet var ganska så standard. Vi hade en VIP-bokning med gott mousserande vin och frukt inne på rummet. Personalen var väldigt hjälpsam och trevlig. Det enda negativa var att sängarna var för hårda för min smak och att sängarna glider isär om man ligger två stycken och vill sova nära ihop. Utsikten var dock väldigt vacker från vårt rum!
Frukosten var mycket god med gott kaffe!

Bodde här: Juli 2017, reste som ett par
Tack Marcus H
Omdömet skrevs juni 10 2017

Bodde i en av trävillorna med utsikt över Vätten.Balkong med sittmöbler .Så vackert.Trevliga rum i det gamla huset. Bra frukost.Fanns det mesta utan överraskningar. Bästa läge i lilla och mysiga Hjo.Lite jobbiga trappor.

Bodde här: Juni 2017, reste som ett par
Tack fnol

Besökt Hotel Bellevue? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Bellevue

Adress: Stadsparken, Hjo 54433, Sverige
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Hjo
Bekvämligheter:
Bar/lounge Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Prisklass: 942 kr - 1 247 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Bellevue 3*
Antal rum: 54
Hotellets officiella beskrivning:
Välkommen till vårt hotell- Hotell Bellevue Det är lätt att bli kär i Hotell Bellevue. Vårt hotell ligger i hjärtat av Hjo med en vacker utsikt över Vättern och småbåtshamnen. Hotellet och staden ger dig ett lugn som gör att du kan slappna av och njuta av livet. Varför inte en god drink på terrassen eller ett dopp i poolen som ligger nedanför hotellet? Vårt läge mellan Göteborg (1,5 tim) och Stockholm (2,5 tim) uppskattas av många. Det är enkelt att ta sig hit och komma bort från stadens stress. Vi har 66 rum (alla rökfria), en restaurang, en bar samt flertalet konferenslokaler i olika storlekar. Vi älskar mat och dryck. Det sägs att Skaraborg är Sveriges skafferi och Bellevue ligger mitt i denna bördiga bygd. Vi har ett av Västsveriges bästa kök! ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA och Expedia så att du tryggt kan boka med Hotel Bellevue. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?