“Sorgligt bemötande i baren”
Omdöme om Hotel Bellevue

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Hotel Bellevue
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Omdömet skrevs juli 17 2016

Mitt i semestertider 17 juli med ett nästan fyllt hotel stänger baren före 22.15 då gick jag till baren för att köpa med 2 glas vin till rummet
Får besked att baren har stängt ..... Katastrof
Annars gick incheckningen bra fastän vi kom lite sent, bra
Äldre inredning med tjock tv o s v
Fortfarande arg , tom minibar ........
Kommer inte tillbaka

Tips för att välja rum: Försök få mot sjön
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
1  Tack GP20142014
Johanna A, Chef på Hotel Bellevue, svarade på det här omdömetSvarade juli 18 2016

Hej,

Tråkigt att du inte kände att vi inte uppnådde dina förväntningar.
På söndagar stänger vi kl 22.00 i baren och köket stänger kl 21.00. Tråkigt om du kände att du inte blev väl bemött i baren p.g.a. att vi hade stängt och jag kan inte annat än beklaga. TV-apparaterna byts ut i höst och då kommer vi få nya tv-apparater som vi hoppas möter dina krav. Vi jobbar med att förbättra hotellet och hoppas att du i framtiden skulle vilja komma förbi så vi kan få ett nytt försök med att göra din vistelse till en trevligare upplevelse.

Johanna A

2024 av 41 omdömen

Omdömet skrevs oktober 14 2015 från mobil enhet

Bra hotell med moderna och fräscha rum. Sköna sängar och bra bemötande av hjälpsam personal. Sämsta tänkbara baren i stan så gå någon annanstans kvällstid. Bra och riklig frukost med stort utbud. Ligger vackert med sjöutsikt och nära till butiker, stadsparken och hamnen.

Bodde här: Oktober 2015
Tack Madeleine H
Johanna A, Chef på Hotel Bellevue, svarade på det här omdömetSvarade juni 7 2016

Hej,

Trevligt att ni gillade Hotell Bellevue. Vi jobbar hårt för att ni ska trivas hos oss och just nu har vi köpt in massor av nya ölsorter för att baren ska bli bättre med större utbud och service. Varmt välkomna tillbaka till Hotell Bellevue!

Johanna Aiff

Omdömet skrevs oktober 7 2015

Personalen är supertrevliga! Rummet var rent med jättetrevlig utsikt över sjön. Ligger perfekt och har gratis parkering. Frukosten var jättegod med alla tillbehör man vill ha. Vad mer kan man begära?
Enda minuset skulle kanske vara att dubbelsängen var två mindre sängar bredvid varandra som gled isär men det var faktiskt inget problem.

• Bodde här: September 2015, reste med familjen
Tack Jessib

Hej,

Vad trevligt att ni trivdes på Hotell Bellevue. Ni är varmt välkomna tillbaka och njuta av hotellet och den fina staden Hjo.

Johanna Aiff
Hotell chef

Omdömet skrevs augusti 9 2015

Det är ett prisvärt hotell rent och snyggt. Restaurangen är bra och har kunskap om gluten. Hotellet ligger centralt och det finns två stycken lekparker inom gångavstånd. I en av parkerna finns ett utomhus gym. I hamnen finns det en bra glassbar.

Tips för att välja rum: Rummen är enkla med rena och snygga ligger nära vattnet och bra lekparker.
  • Bodde här: Augusti 2015, reste med familjen
Tack Mariè-Louisè S
Omdömet skrevs juli 16 2015

Jättetrevlig personal . Servitriserna speciellt var glada,vänliga och mycket serviceinriktade. Jättegod mat på restaurangen.Trevlig uteterass. Rummet inte lika hög standard. Rent och snyggt men kanske lite gammaldags. Fint badrum dock. Gatubuller.
Bra läge vid Vättern precis vid hamnen och stadsparken.

Tips för att välja rum: Beställ rum mot parken där det är tystare.
  • Bodde här: Juli 2015, reste som ett par
Tack Uppsalabo2015
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Hjo
29,6 km bort
Krokstorps Gard
Nr 4 av 11 i Hjo
1 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Bellevue? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Bellevue

Adress: Stadsparken, Hjo 54433, Sverige
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Hjo
Bekvämligheter:
Bar/lounge Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Prisklass: 927 kr - 1 239 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Bellevue 3*
Antal rum: 54
Hotellets officiella beskrivning:
Välkommen till vårt hotell- Hotell Bellevue Det är lätt att bli kär i Hotell Bellevue. Vårt hotell ligger i hjärtat av Hjo med en vacker utsikt över Vättern och småbåtshamnen. Hotellet och staden ger dig ett lugn som gör att du kan slappna av och njuta av livet. Varför inte en god drink på terrassen eller ett dopp i poolen som ligger nedanför hotellet? Vårt läge mellan Göteborg (1,5 tim) och Stockholm (2,5 tim) uppskattas av många. Det är enkelt att ta sig hit och komma bort från stadens stress. Vi har 66 rum (alla rökfria), en restaurang, en bar samt flertalet konferenslokaler i olika storlekar. Vi älskar mat och dryck. Det sägs att Skaraborg är Sveriges skafferi och Bellevue ligger mitt i denna bördiga bygd. Vi har ett av Västsveriges bästa kök! ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA och Expedia så att du tryggt kan boka med Hotel Bellevue. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?