“Familjen Edman”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Hotel Bellevue
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Omdömet skrevs augusti 9 2015

Det är ett prisvärt hotell rent och snyggt. Restaurangen är bra och har kunskap om gluten. Hotellet ligger centralt och det finns två stycken lekparker inom gångavstånd. I en av parkerna finns ett utomhus gym. I hamnen finns det en bra glassbar.

Tips för att välja rum: Rummen är enkla med rena och snygga ligger nära vattnet och bra lekparker.
  • Bodde här: Augusti 2015, reste med familjen
Tack Mariè-Louisè S

Omdömet skrevs juli 16 2015

Jättetrevlig personal . Servitriserna speciellt var glada,vänliga och mycket serviceinriktade. Jättegod mat på restaurangen.Trevlig uteterass. Rummet inte lika hög standard. Rent och snyggt men kanske lite gammaldags. Fint badrum dock. Gatubuller.
Bra läge vid Vättern precis vid hamnen och stadsparken.

Tips för att välja rum: Beställ rum mot parken där det är tystare.
  • Bodde här: Juli 2015, reste som ett par
Tack Uppsalabo2015
Omdömet skrevs juli 6 2015 från mobil enhet

Helt ok standard. Rummen är utrustade med öronproppar och de behövs verkligen för rummen mot gatan. Hotellet ligger fint vid Vättern , nära ett poolområde och en trevlig glassrestaurang. Hotellets egen restaurang marknadsförs som ett av Västsveriges bästa kök. Hur de kommit fram till detta är obegripligt. Maten är helt ordinär och servicen riktigt dålig. Vi åt buffé så det krävdes inte några stora insatser från servicen men då vi bad att få se dessertmenyn så fick vi till svar att "ni får väl lugna er lite". Någon meny dök aldrig upp och när vi påtalade att vi väntade på menyn så blev svaret "det är väl inte mitt fel" så blev istället dessert på utmärkta Moster Elins i hamnen istället.

Bodde här: Juli 2015, reste med familjen
4  Tack Helena N
Omdömet skrevs juni 26 2015 från mobil enhet

Vi bokade en natt men stannade två då vi blev mycket väl mottagna och personalen mycket trevliga och serviceinriktade. Hotellet tidstypiskt 70-tal men det är välvårdat och uppdaterat. Dubbelrummet var stort , lite mörkt och fortfarande tidstypisk 70 tals inrett men rent och fint. Nyrenoverat fint badrum med badkar och dusch. Vi valde rum in mot Vätterns strand och det var mycket tyst och lugnt. Lite svalt men det berodde på att vädringsfönstret stod öppet utan att vi såg det. Frukosten bra men kan förbättras. Bla. Var äggröra och bacon inte varmt. Hade gärna sett lite mer grönt och frukt och bättre kaffe.
Restaurangen var öppen kvällstid men vi tog bara en drink i baren och där fanns TV och man kunde gå ut på en stor uteplats och sitta om man ville. Lunch serveras bara sommartid och vi var där en vecka för tidigt men personalen hjälpte oss hitta annat lunch alternativ i närheten. Då det varit regnigt och kall vecka kunde vi inte bada i Vättern även om stranden var mycket nära utan vi provade att simma i 50 m bassängen precis nedanför och personalen föreslog bastu på hotellet efteråt vilket vi uppskattade mycket. Jättefin bastu och mysigt Clubrum. Hotellet ligger mitt i Hjo och det är nära till "allt" och det är en fantastisk fin park i hela centrum. Gratis parkering precis bredvid hotellet. Mysigt, trevligt och fint besök i Hjo som vi gärna återvänder till.

Bodde här: Juni 2015, reste som ett par
1  Tack Anne-Louise K
Omdömet skrevs augusti 6 2014

Centralt beläget hotell, nära till det mesta. Ligger fint vid Vättern och hamnen. Fin terrass där det grillades på kvällen och serverades god dryck till. Det är 50 - 100 m till badanläggning med tempererade bassänger. Vacker stadspark i anslutning till hotellet. Underbar hamn.
Standardmöblering med bra sängar. Mycket fint badrum. Mycket trevlig och "serviceminded" personal. Standardfrukost med allt man kan önska sig (jättegod och krämig äggröra).
Rum mot gatan ingen höjdare pga kraftigt oväsen utanför. Varmt rum.
Bra information om vad som händer i staden (vi hamnade oförhappandes på en "western-festival" vid Bisonfarmen utanför staden samt hade turen att få tips om utställningen "Svenskt Tenn").
Hotellet får ett lite lägre betyg, då oljudet utanför och det varma rummet blev ett stort minus. Oljudet är ju inget som hotellet kan lastas för, men det påverkar helhetsupplevelsen kraftfullt.

Tips för att välja rum: På själva hotellet var det tyst och lugnt, men välj ett rum mot Vättern då det var ett himla liv på ...
  • Bodde här: Augusti 2014, reste som ett par
2  Tack Nonno H
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Hjo
28,9 km bort
Krokstorps Gard
Nr 4 av 11 i Hjo
1 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Bellevue? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Bellevue

Adress: Stadsparken, Hjo 54433, Sverige
Region: Sverige > Västkusten > Västra Götalands län > Hjo
Bekvämligheter:
Bar/lounge Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 2 hotell i Hjo
Prisklass: 1 019 kr - 1 187 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Hotel Bellevue 3*
Antal rum: 54
Hotellets officiella beskrivning:
Välkommen till vårt hotell- Hotell Bellevue Det är lätt att bli kär i Hotell Bellevue. Vårt hotell ligger i hjärtat av Hjo med en vacker utsikt över Vättern och småbåtshamnen. Hotellet och staden ger dig ett lugn som gör att du kan slappna av och njuta av livet. Varför inte en god drink på terrassen eller ett dopp i poolen som ligger nedanför hotellet? Vårt läge mellan Göteborg (1,5 tim) och Stockholm (2,5 tim) uppskattas av många. Det är enkelt att ta sig hit och komma bort från stadens stress. Vi har 66 rum (alla rökfria), en restaurang, en bar samt flertalet konferenslokaler i olika storlekar. Vi älskar mat och dryck. Det sägs att Skaraborg är Sveriges skafferi och Bellevue ligger mitt i denna bördiga bygd. Vi har ett av Västsveriges bästa kök! ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, Expedia och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med Hotel Bellevue. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?