Spara
Höjdpunkter från omdömen
Marstrand

Marstrand är absolut värt ett besök för en dagsutflykt eller en övernattning. Mysigt att strosa ... läs mer

Omdömet skrevs 7 oktober 2020
DanielForssell
Borås, Sverige
Mysig vandring

Passade på att gå runt Marstrands ön. Uppmärkt led är och fantastiska vyer. Inget för personer som ... läs mer

Omdömet skrevs 22 september 2020
MSN77
Lidköping, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 212 omdömen

Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

Underbar med ö. Husen och de små gränderna är magiska. Det finns bra restauranger och de ligger precis vid vattnet. Enkelt att ta sig hit antingen via bil men gärna med MEXP. Marstrand express buss fr centrala Göteborg tar ca 40 min. Bussen stannar precis vid linfärjan som går hela tiden och tar bara 2 minuter.

Tack Anmo66
Omdömet skrevs 13 juli 2020

Ett i mitt tycke litet och mysigt ställe men tråkigt om det är dåligt väder som vi hade. Detta är ett ställe för sol, bad och lugn. Inget om man vill ha fart och fläkt och gillar att shoppa.

Tack Camillas98
Omdömet skrevs 5 juli 2020 från mobil enhet

Alltid lika trevligt på Marstrand! Denna gång firade vi en väns födelsedag. Bra matställen, trevlig gästhamn (v.27 ska nog barnfamiljer undvika den dock, mycket party och hög musik) fästningen och slingan runt ön är ett måste!

Tack challeU
Omdömet skrevs 1 april 2020

Det händer då och då att en tur till Marstrandsön görs. Trevligt att promenera runt i staden och att gå upp och kolla på fästningen. En fika eller lunch kan med fördel intagas här och en liten promenad vid kajen innan du tar ''spårvagnen'' tillbaka.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack 418johnnyd
Omdömet skrevs 12 februari 2020

Vinterbesök, off-season. Det mesta är vinterstängt och öppnas till påsk. Matvarubutik , Tempo och COOP hade i varje fall öppet. Coop är systembolagsombud för den som behöver veta. Vi gick runt bland husen, dagen efter att Ciara dragit förbi, fortfarande dock 22 m/s i byarna.Men med rätt klädsel så var det drägligt. Enda lilla minuset är att antalet ställen för att äta är mycket begränsat. Marstrands Havshotell var det man fick använda, vi bodde även där under tre nätter. Vill man över till Marstrandsön så ör det bara köpa personbiljett , överkomligt pris. Parkeringen för sommargäster och båtfolket tar stor plats och alla båtar som är upptagna ses på många platser. Under vintern så är den kommunala parkeringsplatsen avgiftsfri. Platserna så intressanta på marstrand så vi får se om det blir ett sommarbesök med bad. Nu blev det bara det på Marstrands Havshotell som har ett SPA och pooler.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack Kari H