“Bästa krogen ”
Omdöme om Johan's Krog

Johan's Krog
Rankad som nr 1 av 20 Restauranger i Marstrand
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Kan inte tänka mig en bättre och trevligare krog. Fantastisk mat och mycket trevlig personal.

Fiskrätterna är magiska och viner till all belåtenhet.

1  Tack mariaE6932AX

Omdömet skrevs 29 oktober 2017

Trivsam inredning i klassisk stil. Passar för släktträff, födelsedagsmiddag eller middag för två. Vällagad mat. Mindre erfarna dryckestips men dock bra vinlista. Vårt sällskap smakades oss igenom hummermenyn som givetvis var festlig och vällagad. Fantastiskt med hummer som var fiskad av en lokal fiskare. En av hummerrätterna var lite för salt i min smak dock. Bra service av personalen.

1  Tack resvan2
Omdömet skrevs 28 oktober 2017 från mobil enhet

Brukar avsluta seglingssäsongen med en helg på Marstrand och ett besök på Johans krog. Inte blivit besviken någon gång ännu. God mat, speciellt fisk o skaldjur. Bra service, mysig miljö och bra utbud av dryck. Boka gärna i förväg, brukar bli trångt även off-season då Marstrandsborna själva gärna går hit.

1  Tack Lennart B
Omdömet skrevs 8 oktober 2017

Denna gång avnjöt vi en hummermeny på Johans Krog. Det var bara så gott!!! Och stället känns bara så mysigt att sitta på. Speciellt nu under den mörka årstiden. Servicen är bra.
Det enda som känns lite tråkigt är de skyhöga priserna för vinet. Varför kan det inte finnas 1 eller 2 mer prisvärda alternativ på vinlistan?

Tack Marion K
Omdömet skrevs 2 oktober 2017

Jag bokade hummer afton på Johan,s krog med min fru och det var mycket bra.
Hummer paketet kostade 895kr/person ganska dyrt men mycket gott
Vin paket 525kr/person även det dyrt tycker vi
Men det visste vi ju om så ingen smolk i bägaren för detta.
förrätt en slags hummersoppa som var mycket god
Naturell hummer med tillhörande vin mycket bra
Gratinerad Hummer ännu bättre och det vinet var mycket fint
Efträtt Choklad och glass med ett sött vin.
Mycket folk och lite hög volym kanske men ändå bra.

Tack jonaseverlund

Resenärer som tittade på Johan's Krog tittade också på

Marstrand, Bohuslän
Marstrand, Bohuslän

Besökt Johan's Krog? Berätta vad du tyckte!