“Skaldjursbuffé”

Ottos Kök på Marstrands Havshotell
Rankad som nr 4 av 20 Restauranger i Marstrand
Kök: Europeiskt
Beskrivning: Hos Ottos Kök är det svenska smaker som dominerar. Att fisk och skaldjur finns på menyn är nog ingen överraskning men det finns något för alla smaker. Maten är värd att både ses och njutas, så ta en extra titt på tallriken när den serveras. Vi förstår att det inte alltid är så lätt när man sitter några meter från kajkanten och de finaste utsikterna du kan tänka dig slåss om dina sinnen. Svenska smaker och råvaror med en långtgående ambition att köpa lokalt när det finns tillgång. På uteserveringen är det inte bara utsikten som bländar utan även kvällssolen. Hela nejden får ett förtrollat skimmer. Kvällsregnet skapar en helt annan känsla.
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Goda kräftor, räkor och krabbklor. Räkorna lite små. De rökta räkorna var en smula 'soggiga'. Kalla musslor rökta eller kokta är verkligen ingen favorit. Men goda tillbehör: chiliaioli, aioli mm. Mycket gott bröd och flankstek som skivades upp efter önskemål. Riktigt god med två såser. Och inte att förglömma carpaccio på tre olika sorters kött. Efteråt osttallrik som var ganska intetsägande. En brie, en grönmögel och en kitost, marmeladen var slut när jag hann dit, men man kunde köpa till en efterrätt från à la carten. På det hela taget trevlig personal och god buffé, men utan det lilla extra.

Tack Fredrik E

Omdömet skrevs 28 februari 2018

jag och mannen har ätit här 3 gånger. Fin utsikt och trevlig personal, men maten är alldeles för fet. Mycket grädde och smör i allt, vilket gör att första och andra tuggan smakar gott, men sedan blir det för mycket för oss och vi går kvidande därifrån.

Tack LottaHammarstedt
Omdömet skrevs 7 februari 2018

Jag och damen min övernattade och åt skaldjur/kött buffen som köket levererar lördagkvällar! Vill direkt lyfta fram brödet från det egna bageriet, mycket gott! Buffen i övrigt är god, goda räkor, musslor och havskräftor! Magisk flankstek stekt till perfektion!
Jag hade dock önskat att man hade kunnat få beställa ostron/hummer som komplement!
Dessertmenyn var kanske ej riktigt i min smak men smakade väldigt bra!
Servicen var lite tveksam ikväll, alla kan ha en dålig dag men upplever hovmästaren som lite bufflig och för skämtsam, kanske ej uppskattas av alla gäster! Servitören som skär upp köttet har också sviktande humör för aftonen! Detta drar tyvärr ner betyget något!

2  Tack Morgan S
Omdömet skrevs 23 januari 2018 från mobil enhet

Tyvärr tråkig upplevelse vad gäller maten. Beställde en förrätt som saknade två viktiga ingredienser, blåmusslor och havskräfta. Frågade servitrisen när hon serverade maten var blåmusslorna är. Hon svarar att de är i soppan. Ok klart besviken att inte hitta några blåmusslor och när jag smakar på kräftan är det en kall kräfta, definitivt inte en havskräfta utan de som ligger i en plastburk som vi ofta ser i diverse matbutiker...

Tack CarinaB218
Omdömet skrevs 7 januari 2018

En halvtimmes väntan på rimmad lax, som var hyggligt god, men sedan kom den stora besvikelsen. Förberdd middag, ett par köttskivor och grönsakspure, som gav intryck av att ha passerar en mikrovågsugn, trist.

Tack grimp2018

Resenärer som tittade på Ottos Kök på Marstrands Havshotell tittade också på

Marstrand, Bohuslän

Besökt Ottos Kök på Marstrands Havshotell? Berätta vad du tyckte!