Kostnadsfri avbokning till den 21-10-01
Expedia.com236 US$
eDreams235 US$
Priceline
Omdömet skrevs 15 augusti 2021

Mycket god och trevlig och tillmötesgående personal.
Låg standard på rummet för det höga priset framförallt lördag till söndag. Dålig toalettstädning inte ok. Arbetar själv inom turism och har jobbat med många grupper som besökt hotellet både för att ligga över och äta lunch ville därför testa detta själv.

Restyp: Reste i arbetet
Tack ekesand2021
Terese Holmes, Marknadsföring på Marstrands Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej

Tack för din recension. Vi uppskattar att du tar dig tid att skriva några rader om både ris och ros. Att du lyfter vår personal gör oss mycket glada, däremot är det inte ok att ett rum inte är städat och berörd avdelning har fått ta del av din recension.

Tack än en gång och välkommen åter.

Med vänlig hälsning

Terese

Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Helt suveränt ställe! Vi firade födelsedag på Marstrand med familjen . Bokade paketet saltstänk vid havet- vi är helnöjda!
Allt var toppen- mat, rum, spa, service och läge!
Hotellrummen är kalt, coolt industrial chic. Ingen tv på rummen. Bara hav och salta vindar. Spa fint, fräsch och rofyllt. Maten i restaurangen riktigt bra. Frukosttallrik som serverades vid bordet hade allt man kan önska sig och det gick utmärkt att beställa till en havregrynsgröt eller äggröra- mycket bra.
Personalen var tillmötesgående och trevliga.
Särskilt tack till trevliga Christine i bokningen och Noah i restaurangen - bra jobbat!
Roligt för barnen att få låna krabbfiskeutrustning i receptionen. Tack för en riktigt fin vistelse.

Rumstips: Boka hamnrum med terass- fantastisk utsikt över havet!
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack resmamman

Hej

Tusen tack för din superfina recension. Det värmer extra skönt att höra. Ni är varmt välkomna åter.

Med vänlig hälsning

Terese

Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Har hört mycket gott om hotellet men den levde inte upp till förväntan. Rummet var ostädat då det låg hår och damm på golvet. När jag stod i kö för att prata med någon i receptionen så klagade mannen framför mig om samma sak. Jag fick lite ersättning för parkering och några saker från baren. Bastun vid havet stod max 4 personer och den var liten men bastun inomhus var stor och där var det max 2 personer. Väldigt konstigt tänkt. För mycket folk överallt. Sen hade vi inte reserverat ett bord för middagen. Jag fick kl. 20.30. Det bildades en kö kl. 20.20 och fick inte sitta ner förrän kl. 20.55. Hittade Kurhotellet sen nästa dag på promenad. Hade hellre bott där.

Tack Veronica L
Agnes Karlsson, Gästservice/reception på Marstrands Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2021

Tack för att du tog dig tid att skriva några rader om er vistelse.
Det var väldigt tråkigt att höra att vistelsen inte levde upp till era förväntningar. Städning är något vi ser allvarligt på då det är viktigt att våra rum håller en bra standard både vad gäller städning och underhåll. Vi kommer ta vidare detta med berörd ansvarig. Under högsäsong när många semestrar på hemmaplan dessa tider är hotellet fullbelagt i princip varje dag, men självklart ska det kännas tryggt med tanke på pandemin. Det är just därför vi har begränsat antal i både SPA och våra bastuar.
Jag hoppas vi får välkomna er åter!

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Hotellets exteriör modern men passar absolut inte in i den annars så genuina miljön. Ser ut som en stor tråkig fabrik.
Rummet smutsigt och dammigt. Hårstrån och smulor i fåtöljer som för övrigt även var trasiga. Sopor kvar i papperskorg från tidigare gäster.
Saknas balkongmöbler på de relativt små smala balkongerna, vissa med utsikt över båthamn och Marstrandsön, andra med utsikt över parkeringar. De fåtöljer som fanns i rummet gick inte att få ut genom den mycket smala balkongdörren. Högt balkongräcke som knappt gick att se igenom. Det var tydligen meningen att man endast skulle stå och titta ut. Vill du ändå sitta så måste du ta med egna små fällbara pallar.
Saknas TV, inget handfat eller spegel i badrummet. Dessa var i sovrummet. Inte trevligt att stå i sovrummet och tvätta sig. Ytterst små badlakan, mer som stora handhanddukar. Toalett och duschrum ändå mycket stilrent och fräscht.
Dammig vattenkokare på rummet men inga kaffemuggar, kaffe eller te att tillgå. Inga vinglas men liten korg med vin, bubbel och snacks fanns till mycket dyr kostnad (öl saknades). Dock inte kylda drycker eftersom rummet saknade kylskåp. Anvisning om att man kunde byta sin varma dryck mot en kyld om man bar ner den till baren. Mycket märklig hantering av minibar. Sopsortering på rummet saknades. Dålig möjlighet till klädförvaring.
Ont om plats på hotellets parkering om man anländer sent. Hänvisas till annan betalparkering längre bort som inte tillhör hotellet. Betalparkering precis utanför hotellet endast 1 timme.
Hotellrestaurang och middag utan anmärkning. Dock måste middag och även tillgång till Spa förbokas i mån av plats. Även frukosttid förbokas vid incheckningen. Fin restaurangmiljö och mycket trevlig personal. Väldigt fin frukostbricka som serveras vid bordet. Bra alternativ istället för frukostbuffé. Säng av god kvalitet och fräsch.
Boendet var relativt dyrt, ett "Hamnrum" för 2 personer kostade 3500 kr för en natt.
Tyvärr inte prisvärt!

Tack peterU4637WF

Hej Peter,
Det var väldigt tråkigt att höra att hotellet inte levde upp till förväntningarna. Städningen är något vi ser allvarligt på då det är viktigt att våra rum håller en bra standard både vad gäller städning och underhåll. Vi kommer skicka detta vidare till berörd ansvarig. Balkongmöbler är något vi har tagit vidare och vi arbetar med hur vi ska ordna detta på bästa sätt.
Vi har valt att inte ha kylskåp på rummen av miljöskäl och därav hantering av minibar.
Jag tar vidare samtliga synpunkter med berörd personal så vi ska kunna bli ännu bättre!

Önskar er en fortsatt fin sommar och vi hoppas få möjlighet att välkomna er tillbaka till oss!

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Väldigt fint hotell, VÄLDIGT god mat och mäktig frukost. Trevligt personal
Riktigt härligt spa
Dock tar kökspersonalen lång tid på sig att servera maten.
Saknades handduk till att torka fötterna med i rummet.
Tv skulle ändå vara trevligt att ha i rummet annars toppen hotell och väldigt bra utsikt från hotellet!!!
Rekommenderas starkt !!!

Tack benjaminbehnam87

Vilket härligt omdöme! Tusen tack för det!
Jag tar vidare era synpunkter så att vi kan bli ännu bättre.
Ser fram emot att få välkomna er åter!