Kostnadsfri avbokning till den 21-10-01
Orbitz.com
Booking.com235 US$
eDreams
Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Hotellets exteriör modern men passar absolut inte in i den annars så genuina miljön. Ser ut som en stor tråkig fabrik.
Rummet smutsigt och dammigt. Hårstrån och smulor i fåtöljer som för övrigt även var trasiga. Sopor kvar i papperskorg från tidigare gäster.
Saknas balkongmöbler på de relativt små smala balkongerna, vissa med utsikt över båthamn och Marstrandsön, andra med utsikt över parkeringar. De fåtöljer som fanns i rummet gick inte att få ut genom den mycket smala balkongdörren. Högt balkongräcke som knappt gick att se igenom. Det var tydligen meningen att man endast skulle stå och titta ut. Vill du ändå sitta så måste du ta med egna små fällbara pallar.
Saknas TV, inget handfat eller spegel i badrummet. Dessa var i sovrummet. Inte trevligt att stå i sovrummet och tvätta sig. Ytterst små badlakan, mer som stora handhanddukar. Toalett och duschrum ändå mycket stilrent och fräscht.
Dammig vattenkokare på rummet men inga kaffemuggar, kaffe eller te att tillgå. Inga vinglas men liten korg med vin, bubbel och snacks fanns till mycket dyr kostnad (öl saknades). Dock inte kylda drycker eftersom rummet saknade kylskåp. Anvisning om att man kunde byta sin varma dryck mot en kyld om man bar ner den till baren. Mycket märklig hantering av minibar. Sopsortering på rummet saknades. Dålig möjlighet till klädförvaring.
Ont om plats på hotellets parkering om man anländer sent. Hänvisas till annan betalparkering längre bort som inte tillhör hotellet. Betalparkering precis utanför hotellet endast 1 timme.
Hotellrestaurang och middag utan anmärkning. Dock måste middag och även tillgång till Spa förbokas i mån av plats. Även frukosttid förbokas vid incheckningen. Fin restaurangmiljö och mycket trevlig personal. Väldigt fin frukostbricka som serveras vid bordet. Bra alternativ istället för frukostbuffé. Säng av god kvalitet och fräsch.
Boendet var relativt dyrt, ett "Hamnrum" för 2 personer kostade 3500 kr för en natt.
Tyvärr inte prisvärt!

Tack peterU4637WF
Agnes Karlsson, Gästservice/reception på Marstrands Havshotell, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2021

Hej Peter,
Det var väldigt tråkigt att höra att hotellet inte levde upp till förväntningarna. Städningen är något vi ser allvarligt på då det är viktigt att våra rum håller en bra standard både vad gäller städning och underhåll. Vi kommer skicka detta vidare till berörd ansvarig. Balkongmöbler är något vi har tagit vidare och vi arbetar med hur vi ska ordna detta på bästa sätt.
Vi har valt att inte ha kylskåp på rummen av miljöskäl och därav hantering av minibar.
Jag tar vidare samtliga synpunkter med berörd personal så vi ska kunna bli ännu bättre!

Önskar er en fortsatt fin sommar och vi hoppas få möjlighet att välkomna er tillbaka till oss!

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Väldigt fint hotell, VÄLDIGT god mat och mäktig frukost. Trevligt personal
Riktigt härligt spa
Dock tar kökspersonalen lång tid på sig att servera maten.
Saknades handduk till att torka fötterna med i rummet.
Tv skulle ändå vara trevligt att ha i rummet annars toppen hotell och väldigt bra utsikt från hotellet!!!
Rekommenderas starkt !!!

Tack benjaminbehnam87

Vilket härligt omdöme! Tusen tack för det!
Jag tar vidare era synpunkter så att vi kan bli ännu bättre.
Ser fram emot att få välkomna er åter!

Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Vistelsen hos er har varit hur bra som helst. Mycket vänlig, positiv, glad och serviceminded personal, från reception, restaurang till städpersonal. Utmärkt frukost med individuell önskan på innehåll.
Vi saknade dock vattenkokare och kylskåp på rummet. Tack! Vi återkommer gärna!/Ann-Sofie och Neje Nydén från Träslövsläge

Tack Compass11240732112

Full pott! Tusen tack för ert omdöme!
Det är av miljöskäl vi inte har kylskåp på rummen, utan man får gärna be om både vattenkokare och ishink i restaurangen.
Vi ser fram emot att välkomna er åter!

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Mycket fint hotell med en härlig spaavdelning, god mat och fantastisk utsikt över havet och Marstrand. Efter en promenad i det fina området var det riktigt härligt att avnjuta en drink från Aperolbaren, sitta i bastubåten och ta ett dopp i havet. Personalen på hotellet var väldigt trevlig och serviceminded - särskilt bra hjälp fick vi av Agnes som kändes mycket professionell. Jag har varit här flera gånger och rekommenderar starkt en vistelse!

Tack 647elink

Tusen tack för ert fina omdöme!
Det gläder mig att ni hade en trevlig vistelse hos oss, och det gläder mig lite extra att ni var nöjda med servicen!
Vi ser fram emot att välkomna er åter snart igen!

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

10:e året vi bor ca 1 vecka på Havshotellet. Tyvärr har vi märkt genom åren att det införs mycket tråkiga regler hit och dit. T ex måste en boende på hotellet betala (debitera rummet )lunchen i förväg innan beställningen effektueras. Märkligt!
Hund är OK men får knappt vara någonstans i byggnaderna. Borde kunna lösas på ett enkelt sätt.
Irriterande även att betala hela boendet i förskott, mot normalt inget alls eller 30-50%. Borde finnas något som heter "stamkund", med diverse förenklingar/rabatter och tillit.
Känns inte så - TYVÄRR!
Vill dock framhålla personalen (med några undantag) som ytterst kompetenta, hjälpsamma och trevliga, men som måste hålla sig till ledningens reglemente.

Restyp: Reste i arbetet
Tack infoB6467QP

Tusen tack för ert omdöme!
Det gläder mig att ni varit stamgäster hos oss i många år!
Jag förstår inte riktigt vad ni menar med betala lunchen i förväg, gissar att det är vårt sommarsystem på uteterassen när ni beställer via en QR-kod i appen Happy Order. Det är för att gästerna ska kunna beställa direkt vid bordet och undvika trängsel i baren. När det gäller boendet har nästan alla SPA-hotell samma funktion och önskar förskottsbetalningar på vistelsen.
Att hundar inte är välkomna i vår restaurang och lobby är för att det är i anslutning med vårt öppna kök vilket är av hälsoskäl. Jag tar med mig era synpunkter till berörd personal. Och självklart tar vi hand om våra stamgäster lite extra! Du får gärna maila mig på agnes.karlsson@marstrands.se och meddela ditt namn så vi kan notera att du är stamgäst på ert kundkort!
Ser fram emot att få välkomna er åter igen nästa sommar, om inte tidigare!