Höjdpunkter från omdömen
Missa inte den guidade rundturen!

Vi fick en väldigt trevligt och intressant besök här eftersom vi deltog i den guidade rundvisningen ... läs mer

Erik T
Trelleborg, Sverige
från mobil enhet
Fantastiskt bra guidad tur!

Omdömet skrevs 31 juli 2021
annalY4852UT
Linköping, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 168 omdömen

Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Helt klart värt ett besök! Bokade för en gång skull guidad tur en timme och fick en fantastisk guide! Även våra barn på 16 och 13 år tyckte den var bra och underhållande.

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack annalY4852UT
Omdömet skrevs 14 juli 2021 från mobil enhet

En av landets mer imponerande fästningar
Den höjer sig majestätiskt över Marstrand.
En gång i tiden var det även ett fängelse där bland annat Lasse-Maja suttit.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack Peter J
Omdömet skrevs 7 oktober 2020

Vacker, välbevarad byggnad med mycket historia och med vidsträckt utsikt. Är du på Marstrand så rekommenderar jag ett besök på fästningen som ligger på toppen av ön!

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack DanielForssell
Omdömet skrevs 3 oktober 2020

Med Färjan till Carlstens Fästning så gick vi först runt ön med hundarna. På återvägen gick vi runt fästningen och in p borggården. Vi besökte de övre avsatserna för att få vyn runt om. Det pågick restaurering av tak och besökarna var få. Men med klarblå himmel så syntes farleder och båtar på långt avstånd. Även en och annan segelbåt!

Datum för upplevelsen: februari 2020
1  Tack Kari H
Omdömet skrevs 28 september 2020

Här finner du en vacker byggnad med mycket historia. Du kan gå själv men skulle rekommendera att du följer med på en av dom gudiande turena.
Nedför fästningen finns flera mysiga restaurangen även ett fik i anslutning till fästningen.

Datum för upplevelsen: juni 2020
1  Tack HoffaB