Omdömet skrevs 17 juli 2020 från mobil enhet

Herrgården är en pampig byggnad precis vid sjön och omgiven av lövskog. Vackert, lugnt och knäpptyst hela natten. Men förutom läget och byggnaden så var det mesta något under förväntan.

Värdparet har tydligen drivit stället i 12 år men de kändes som glada amatörer. Vi fick lite Fawlty Towers-vibbar, som om man rusade från det ena till det andra med stor entusiasm men viss förvirring

Priset för hotellpaket med middag är ungefär som på andra hotell på landet som säljer sådana, vi gav 1275 per person för logi, trerätters middag och frukost, men nivån på både lokaler och mat är lägre. Lokalerna är rena och snygga men inte direkt påkostade. Trädgård och uteplats har inte underhållits, det ser nästan ut som vid ett ödehus. Terrassen mot sjön är riktigt fin med fantastisk utsikt, men det hade inte skadat att rengöra plattorna. Den kombinerade bad-och båtbryggan framför terrassen var i dåligt skick, till synes avstängd med ett rödvitt plastband, men enligt servitrisen gick det bra att använda den ändå(?).

Maten var god och vällagad men lite väl enkel för ett ställe som säljer "gourmetpaket" och i förhållande till priserna. Maten är som på en hyfsad kvarterskrog, enkla rätter upplagda utan finess, men absolut inte dålig. Detsamma gäller frukosten, en godkänd hotellfrukost men inte mer än så.

Rummet var bra men utan wow-känsla, rena, fina rum helt enkelt.

Sammanfattningsvis var nivån som på ett mellanklasshotell men priset högre. Det en trevlig vistelse, och lite annorlunda och smått komisk, men vi hade förväntat oss mer.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack 846olaj
Omdömet skrevs 4 september 2019

Ett helt fantastiskt läge, men vilken eftersatt omgivning! Detta kallade en i personalen nostalgi!!!
Hade ett av superiorrummen i huvudbyggnaden och hade nog förväntat lite mer. Ganska nedgånget och saknade utsmyckning i form av konst och bordsdekoration. Lampor som inte fungerade (ordnades efter påstötning). Dock ska det stora badrummet framhållas. På nätbilder visas rumstypen med badrockar, överkast och ett antal kulörta kuddar. Detta mötte inte oss. Våra sängar utan finess.
Åt en trerätters som föll oss väl i smaken.
Sammanfattningsvis: Inte ett Countryside Hotels som platsade i denna familj. Vi har bott på ett flertal.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack Sture44
Omdömet skrevs 5 juli 2019 från mobil enhet

Löjligt höga priser för högst ordinär mat, och dessutom för en lunch, där inte ens pommes friten var färdiga utan råa i mitten och sladdriga. Mer som en konferensanläggning, stanna utanför vid sjön...

Datum för vistelsen: juli 2019
1  Tack Henrik K
Omdömet skrevs 3 juli 2019 från mobil enhet

Vi hade bokat ett sk sommarpaket, vilket inkluderade en trerätters meny. Trots att vi var lite tidiga togs vi vänligt emot i den mysiga miljön. När vi försiktigt antydde att det vore roligt att bo i stora huset hänvisades vi med en lite krystad förklaring till det annex som var planerat. Sånt skaver lite när vi noterat att det var få övriga gäster. Middagen var god, särskilt förrätt o efterrätt. Huvudrätten var inte hellyckad trots en rejäl bit fin Hälleflundra. Rar serveringspersonal, kanske någon var lite ovan/okunnig. Vi sov OK i vårt annex och åt en fräsch och god frukost. Fattade aldrig om det gick att bada från hotellets tomt...?

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Heffaklump
Omdömet skrevs 21 juni 2019 från mobil enhet

Detta anrika ställe ser välskött ut med en trevlig interiör! Vi var tidiga, innan det öppnat för lunch. Inget som hindrade den tillmötesgående ägaren som genast betjänade oss. Vi prövade fisksoppan och entrecoten, väldigt gott som en bra lunchrestaurang men nådde inte upp till förväntningen av prisnivån! Det som man betalar för är den fantastiska utsikten och miljön, bäst utomhus!

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack kefas48