Tripadvisor
Kallithea
Publicera
Inkorg
Omdömet skrevs 22 september 2019

Kan varmt rekommendera detta stället! Bra mat, fina pooler och helt underbar personal och service! Ett speciellt tack till Seva i baren vid poolen. Alltid ett leende och inget är omöjligt att lösa! Rummen är alltid välstädade, poolområdet är fräscht och stranden ligger bara ett stenkast ifrån.

Tack Yngbrant
Omdömet skrevs 21 september 2019 från mobil enhet

Detta stället är helt inriktat på barnfamiljer och det finns pooler, vattenrutschbanor och lekplatser över hela hotellområdet för barn i alla åldrar. Lollo och Bernie går runt och umgås med barnen och ibland är det barn-show. Det finns lekland, TV- och datorrum, spelrum, biljard, etc. Maten, buffé som restaurang, har gott om alternativ för barnen och helt OK ”vuxenmat” med olika teman varje kväll. Efter en vecka blir det ändå lite samma-samma.

Det är väldigt nära till havet - bara en trappa eller gångstig ner, men stranden är stenig så ta med badskor. Där kan man hyra olika former av vattenfarkoster om man vill.

All Inclusive (om ni väljer det) betyder ”allt” - förutom pinnglass, exotiska drinkar typ Mojito, chips, popcorn, mm. men du får hur mycket öl, färdigblandade maskindrinkar, och kulglass du vill.

Nästan varje kväll är det musik-show med sång och dans (ABBA, rock, skräck, mm), riktigt uppskattat (även) bland vuxna.

En bekymmersfri vistelse utlovas.

Tack Sprawl75
Omdömet skrevs 20 september 2019

Fint och välvårdat hotell med barnfamiljerna i fokus - perfekt om man reser med barn. Våra stora uppskattade teen club och de små gillade miniland samt det stora utbudet av barnaktiviteter. Maten och service på Costas kitchen var toppen och generöst - vi uppskattade verkligen att slippa buffématsalen.

Läget är vackert vid havet, men lite avskilt. Taxi till Rhodos stad är enkelt att ta för 8 euro. När vi bokar Sunwing är det dock hotellupplevelsen som är lite av målet - att få umgås med familjen på ett enkelt och bekvämt sätt. Allt finns på hotellet, så närheten till omgivande städer/butiker är lite lägre prioriterad. Spaavdelningar var toppen - grym massage och ansiktsbehandling. Även SATS-klasserna var bra.

Enda minuset gäller nog städningen - man själv måste bädda ur alla sängar om man ska få renbäddat. En del bök när man är många i familjen och rörigt när man inte vet exakt när städningen ska komma. En dag missades även städningen av vårt rum, vilket kanske kan störa den petige.

Tack pisa80
Omdömet skrevs 18 september 2019

Vi var här en vecka i augusti, ett sällskap på 15 personer i alla åldrar, och alla var vi nöjda! Har bott på All inclusive-hotell förut, och måste säga att detta var det bästa! Maten var verkligen bra, det var olika teman varje kväll och det fanns något för alla. Frukosten var samma, väldigt varierad, och ett stort plus för färskpressad apelsinjuice. Om man ska säga något negativt så är det ganska bullrigt i restaurangen(Buffet restaurant).
Vi bodde i Helios, lägenheterna var helt okej, inte jättestora, men räckte till för 3 vuxna och två barn. Kanske var barnsängarna lite hårda. Städningen helt okej, 5 dagar i veckan.
Poolerna var mycket bra och det fanns gott om bekväma solstolar, ingen anledning att "paxa" stolar. På eftermiddagen fanns det toasts och sallad att hämta i Beach Bar. Stranden var bra, men nackdelen var att stolarna kostade pengar, om jag minns rätt 8 euro. Det var en besvikelse, och dessutom blev vi utskällda när vi valde att lämna stranden. En man som ville ta betalt blev mycket upprörd, följde efter oss och var oförskämd. Men i övrigt måste jag säga att personalen var väldigt trevliga, alltid leende och glada! Finns flera barer och restauranger, vi åt även två middagar på Finos, rekommenderas då maten var mycket bra! Även en Mini-Market finns, utbudet var riktigt bra.
Sammanfattningsvis så hade vi en helt underbar vecka, och kan absolut tänka oss att återvända!!

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack annama_12
Omdömet skrevs 10 september 2019 från mobil enhet

Drömboende för alla barn.

Många olika pooler för barn i olika åldrar. Gott om solstolar!

Bra frukost och ett extra plus för den färskpressade apelsinjuicen.

Vi bodde på hotelldelen Athea och hade en välstädad och nyrenoverad lägenhet. Oväntat stor balkong.

Trevlig personal.

Det kostade 8 euro att ta taxi till Rhodos stad.

Tack HobbeDalarna