“Kommer inte hem??”
Omdöme om United Airlines

Omdömet skrevs januari 9 2018 från mobil enhet

När vi skulle åka hem med United så fick vi problem efter probelm. Vi fick ett dåligt bemötande och bristfällig hjälp när vi försökte ta oss hem. Vi blev skickade fram och tillbaka på flygplatsen och mellan olika flygplatser. Efter över snart fyra dygn på resande fot är vi fortfarande inte hemma. Värdelöst!

Tack lucas G

Omdömet skrevs januari 4 2018 från mobil enhet

Vårt bagage var försenat med 2 dagar på vägen dit och vägen hem blev vårt plan inställdt pga snöstorm och vi fick då ett Mail där det endast stod ”we’re sorry your flight has been cancelled” utan någon som helst hänvisning eller information om hur man skulle boka om biljetterna. Man fick inte heller någon ersättning för en extra hotellnatt. När vi ringde företaget och bokade om blev vi lovade en uppgradering men när vi sedan kollade på flygbiljetten så stog det endast att vi åkte ekonomiklass. Vi ringde upp igen och fick prata med en otroligt otrevlig man som sa att han inte kunde uppgradera oss trots att hans kollega några minuter innan sagt det. Som pricken över i’et fick vi inte heller sitta brevid varandra på flyget någon utav resorna. Vår familj kommer aldrig mer sätta vår fot på United Airlines oavsett skillnad i pris

Tack Julia L
Omdömet skrevs december 17 2017

Det är enbart United Airlines som har monopol på resor i Mikronesien, det finns inga övriga alternativ med flyg tyvärr om man inte avser åka via Australien, vilket skulle ta för lång tid att resa för oss. Priserna är dyra vilket innebär att man får planera sin ekonomi därefter. Från Manila via Guam, Truk, Pohnpei till Saipan blev priset 13 780 SEK. Kan tyckas märkligt då resan från Sverige till Filippinerna är mer än dubbelt så lång.

Utrymmet i ekonomiklassen på den Boeing 737-800 är mycket dåligt enligt mitt tycke. Utan att ha fördomar kan konstateras att befolkningen runt om Mikronesien är väldigt korpulenta och med passagerare i den viktklassen blir det väldigt trångt.

Vill även påpeka att några i besättningen är ålderstigen och har svårt att röra sig i mittgången vilket gör det obekvämt att rådfråga om service. Här skulle en föryngring av personal göra det trivsammare både för passagerarna och även flygbolaget.

United Airlines behöver bättra på sitt renoms efter tidigare händelser.

Tack HasseZ
Omdömet skrevs oktober 3 2017

Bra boarding process dock sloppy service med värdinnor som mest verkar vilja att servicedelen skall vara avslutad så även de kan sova!

Tack Lars-Erik S
Omdömet skrevs augusti 30 2017

Bra benutrymme men väldigt bullrig flygmaskin fick en lite påse nötter hm . för att KÖPA dricka eller?

Tack K8112KCthomask