Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Smidig flygresa - men kunde varit bättre mat”
Omdöme om Turkish Airlines


Omdömet skrevs 28 december 2017

Åkte via Turkish Airlines när vi flög till Mauritius.
Vi mellanlandade i Istanbul och tiden gick hyfsat fort.
Flygtiden till Istanbul var ca 3,5 timmar samt 9,5 timmar från Istanbul till Mauritius
På nerresan hamnade vi på platser som inte gick att luta sätet på så undvik platserna vid nödutgångarna.
Maten var helt OK, förutom brödet på måltid nr 2 på den långa resan. Var rätt torrt. Dessutom så tog fisken slut på middagen på resan mellan Istanbul och Mauritius, vilket var lite stökigt för frugan som inte äter kött. Hon fick då en vegetarisk måltid med pastasallad i förrätten och pasta med tomatsås till huvudrätt - så där fantasifullt.
Men överlag rätt ok, förutom några små kommentarer.
Incheckning online är lite omständlig, men de håller på och byter webplattform så det bör väl bli bättre

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Wado_Urban
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skriv ett omdömeOmdömen (19 206)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

5963 av 19 206 omdömen

Omdömet skrevs 26 december 2017

Trångt, trasig brickhållare och sur personal när detta påpekas. Underhållningssystemet hackade och tappade kontakten flera gånger, å andra sidan var utbudet inget att glädjas över.

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack nith64
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 18 december 2017

Bra flygning med en mellanlandning i Istanbul innan det långa sträckan till Manilla.
Trevlig personal med rätt längd på stoppet för att bagage skulle hinna med.
Maten för allergikerna ( gluten) funkade perfekt.

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Ola B
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 16 december 2017

Själva flygplanet var mycket bra, bekväma stolar, trevlig,
personal!
Sträckan Göteborg Landvetter till Istanbul serverades vi
mycket god kycklinggryta, men därefter var det urusel mat
till Kapstaden, som dessutom serverade middag kl 03 på
natten!!!!!
Varför skall det ta så lång tid innan man dukar av, man vill
ju bara kunna fälla sätena och sova!!
Returresan till Sverige höll samma dåliga standard!
Mycket tråkigt!

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Kerstin E
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 12 december 2017

Arlanda-Istanbul-Abu Dahbi ToR
Avgång på tid från Arlanda med Airbus 321-200 . Dålig mediautrustning med liten skärm och dåligt utbud. God mat och fria drinkar och vin. Dåligt benutrymme.
Avgång Istanbul på tid med Airbus 321-200. Betydligt nyare inredning med bra mediautrustning, stor skärm och bra utbud av både filmer och spel. God mat och fria drinkar och vin.Bra benutrymme.
Returerna likadana fast "omvänt"

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Dnivye
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.