“Bra utan besvärande "extras"”
Omdöme om TAP Portugal

Omdömet skrevs 15 februari 2018

Punktlig, säker flygning. Riktigt hygglig mat och dryck serverades gratis. Kompetent,trevlig och effektiv personal. Inga besvärande "extras" som försäljning, lotterier och annat som spärrar gången, vilket gjorde personalen tillgänglig för service under större delen av resan. Information under och om själva flygresan kunde varit tätare vid utresan. Inga TV-skärmar vid någon av de flighter jag gjorde, vilket också minskade önskad information. Extra för incheckat bagage, vilket är en lika tråkig som alltmer utbredd regel.

Tack Bengt E

Omdömet skrevs 12 februari 2018

Själva flygning var bra med måltid vilket gör att det går lite snabbare . Det känns så däremot är det lite drygt med vänta i Lissabon på att flyget till Faro skall gå

Tack Bodel S
Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Eftersom TAP flyger direkt mellan Stockholm och Lissabon utan mellanlandning och till oftast ett bra pris, blir det ofta dem jag väljer. Det är alltid trevlig personal ombord. Dock är det synd att trots när alla bolag slopade att inkludera måltid i biljetten, så fortsatte TAP att servera en ordentlig bra varm måltid med både en sidosallad och efterrätt samt varmt bröd, något de nu slutat med. Det har alltid gjort de sen vi flugit med dem 20 år tillbaka. Dock har dem nu hängt på alla andra, trots att dem är en utav de få bolagen som forfarande serverar måltid, är det numera enbart en hård gammal enkel maka inplastad i en förpackning, och inget mer.

Det stora negativa är att om det uppstår något som helst problem med TAP så kan du räkna med att inte få varken respons eller hjälp. Precis som man kan läsa på inlägg från resenärer på deras Facebook sida, så får man aldrig återkoppling när man kontaktar dem. Oavsett om de gäller återbetalning/kompensation, problem med försening eller annat. Jag har själv åkt med dem när dem varit försenade över 4 timmar, vilket enligt EU lag, berättigar dig till en stor summa tillbaka som kompensation. Något TAP vägrar och lyckas komma undan med trots att de är en lag. Dem är ofta sena eller har inställda avgångar, så det får man se upp för!

Flygplanen i sig är helt okej, vissa är ganska slitna men har vid ett tillfälle lyckats få åka med ett nytt plan som till och med haft USB uttag vid varje säte.

Det har tv skärmar i taket/panelen ovanför i de flesta flygen, dock använda inte dessa längre vilket är synd då det alltid visade nått tecknat eller annat kul!

Senast nu flög min farmor med dem helt ensam, det var näst intill omöjligt att fixa assistans efter bokning då man skulle fylla i ett formulär på deras hemsida och ansöka om det... fick aldrig något svar... maila dem, inget svar där heller! Fick till slut efter massa problem tag på dem via Facebook och i princip bråka till mig att dem skulle boka assistans till henne via Facebook. Hade även lagt till och betalat för bagage innan, trots detta fick hon betala de dubbla på flygplatsen. Håller just nu på att kämpa för att få tillbaka pengarna som hon var tvungen att betala, gissa om jag fått något svar?...

Tack DonjoseP
Omdömet skrevs 14 december 2017

Flygningar som tog mig dit jag skulle utan förseningar. Maten var bra. Standarden på flygplanen ok. Att jag inte ger bättre betyg beror på att personalen på samtliga mina flygningar gjorde sitt jobb men inget mer. De serverade dricka, delade ut mat och erbjöd 1 kopp kaffe eller te. Sen var det inget mer. Något engagemang i passagerarna fanns inte. TAPs uppsida är att de erbjuder stopover i Porto eller Lissabon.

1  Tack Carina E
Omdömet skrevs 13 december 2017

Trevligt och mat ingår med bra service.
Allt fungerade perfekt.
Trångt för benen om man är lång.
Bra på att hälla sina tider.

1  Tack Besk189888