“Snabbaste vägen från södra Sverige (Malmö) till Lissabon”
Omdöme om TAP Portugal

Omdömet skrevs augusti 4 2017

Det här med att flyga med TAP kan jag och har gjort sedan jag var barn. Fungerar oftast utan problem och så även denna gång. Planet startade en liten stund försenat men flög in den förlorade tiden och landade i Lissabon strax före utsatt tid.

Incheckningen fungerade utan problem och personalen är trevlig och har ett leende på läpparna. Även bemötandet i kabinen vid ombordstigning är klanderfritt och vi känner oss alla välkomna. Planet är i bra skick, ganska rent i kabinen och stolarna som förväntat i turistklass på flygningar under 4 timmar.

Personalen i kabinen är alert och hjälpsam och ser ut att trivas med sina jobb. Maten på planet är helt okej, känns dock som att den var lite bättre förr i tiden men du blir mätt och det är ju huvudsaken.

Ska jag anmärka på något så är det väl att passagerarna inte kan sitta still tills planet stannat, tror de verkligen att de kommer av planet snabbare för att de reser sig upp och börjar leta och dra i sina väskor. Det handlar om säkerhet, tänk på det.

Tack mickerehn

Omdömet skrevs juli 1 2017

Efter att ha läst en hel del negativa omdömen om TAP så förväntade jag mig inte mycket av resan. Flög först Köpenhamn - Lissabon. Tyvärr mkt trång om benutrymmet men helt ok måltid där det också ingick vin. Trevlig personal och bra service.
Hemresan däremot var kanonbra! Ett helt annat och modernare plan med bra benutrymme, riktigt god mat och vin. Mycket bra service och trevligt bemötande. Inga filmer men i Europa tycker jag det inte spelar någon roll. Flyger gärna med dem igen.

1  Tack Caruso1
Omdömet skrevs juni 26 2017

Det var inget speciellt med denna resa. Man får en bröd med lite pålägg, juice och kaffe. Glutenfritt bröd finns inte, som vanligt! Det blir lite torftigt mellanmål.

Tack Inger M
Omdömet skrevs maj 29 2017

Trist flygbolag. Startade sent ”pga tekniskt fel vid avresa från Lissabon” säger det - lite oroande info tycker vi. När planet lyft, händer inte något alls första timmen, sen börjar kaoset. Tre vagnar går tillsammans från främre delen och rör sig bakåt. Den första har måltiden dvs en liten macka som visar sig innehålla majonnäs och två vissna rucolablad!!! Det är måltiden. Javisst ja, en pytteliten mugg juice, tjock som baby-mat ingår också. Konstig kombination. De två följande vagnarna serverar båda dryck. Systemet med att hoppa över ett par rader för att kollegan bakom ska ta dem fungerar dåligt, lätt att hoppa över en hel rad helt ser vi. En flaska vin rött eller vitt skickas mellan vagnarna, liksom en vinkorks-öppnare. Man öppnar inte varsin flaska. På rad 19 där vi sitter tar det vita vinet slut!
Mycket märklig måltid, inget att rekommendera alls.
Strulet fortsätter när vi landar, det är knökfullt med folk på flygplatsen. När vi äntligen kommer till banden för bagage finns ingen info på tavlorna. Dvs, den infon som står uppdateras inte. Vi får helt enkelt inte reda på vart vårt bagage ska komma. Och varje människa i uniform som vi frågar hänvisar oss till band 9, band 13 osv. helt utan att kolla upp fakta. De förklarar inte varför tavlorna inte uppdateras, de verkar inte förstå det ens en gång. De ringer inte någon och frågar vart bagaget kommer. SUCK, varken TAP eller Lissabons flygplats är något jag längtar efter att uppleva igen.
Och på hemresan, som också var försenad var mitt bord, riktigt äckligt - inte ens försökt att rengöras. Och macka som måltid förstås.

Tack G L
Omdömet skrevs april 27 2017

På en fyra timmarsflygning vill jag ha mer att äta, en liten smörgås är för dåligt
Genomgående sur och otrevlig personal

Tack berlun1954