Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Prisvärt”
Omdöme om Swiss International Air Lines


Omdömet skrevs 12 januari 2018

Incheckningen gick snabbt och smidigt. Sedan blev vi dessvärre stående nästan en timme pga avisning av vingar. (Vill inte skylla flygbolaget för det - det var knepig väderlek den dagen) Personalen höll oss informerade varje kvart och bjöd på choklad medan vi väntade. När vi väl kom iväg var resan trevlig. Bjöds på god varm paj och gratis dryck av glad, trevlig personal. Ok benutrymme vid sittplats.

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Ritta J
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skriv ett omdömeOmdömen (8 444)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

913 av 8 444 omdömen

Omdömet skrevs 4 januari 2018

Var ett morgonflyg. In- checkningen var väl rätt seg, och var väl som den brukar vara på TXL, trist och tråkig. Boardingen var som vanligt lite halvkaos, eftersom det är mycket folk på liten yta som ska trängas.
Annars var väl själva flygningen rätt ordinär, kort... fick en lite kall måltid. Men var väl ok.
Personalen var vänlig och trevlig.
Lite kul grej, när jag gick av i Zürich, så skulle jag vidare till Stockholm, när jag var i slutet av bryggen, så var det en inspelad röst som som de måste ha glömt och dra ner volymen på, men den skrek ut, att ifall man ska vidare till Stockholm skulle man gå till höger. Men rätt skoj och se andra passagerare som kollade runt, undrade vad det var för galen röst som skrek. ;)

    • Bekväma säten
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Lukas3e
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 26 december 2017

Swiss är ett riktigt flygbolag. Service utmärkt. Upplevelse bra. Kabinen utmärkt. Mest gillade jag traditionsenligt kvalitet, minst gillade jag splitternya flygplan eftersom jag gillar flygets barndom.

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack jauramo
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 22 december 2017

Resan gick via Zurich. Bra service och bra mat & dryck. Hade en så kallad private seat, där det normalt är 2 säten var det 1 säte, så gott om utrymme men la man ner sätet till full flat så var man tvungen att ha föttera i en tunnel mellan framförvarande 2 säten, detta kändes lite trångt. Massage funktionen i sätet var så svag att det kunde man lika gärna skippa. Vid ankomst innan flygplansdörren öpnnades kändes som om halva ekonomiklass passagerarna var i businessklass cabinen, detta kändes trångt och stressframkallande.

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Kengo H
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 6 december 2017

På min resa till USA var servicen helt fantastisk och personalen verkade ha full koll på allt. På återresan var personalen vänlig men verkade väldigt oorganiserade. Det kändes som om alla var nybörjare.

    • Bekväma säten
    • Kundservice (t.ex. bemötande, omsorg, hjälpsamhet)
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning (t.ex. effektivitet, service vid gaten)
Tack Marianne M
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.