“Proffsig och duktig personal”
Omdöme om South African Airways

Omdömet skrevs 11 november 2017

Bra personal. Rent flygplan och riktigt bra information om hela flygningen från piloten och styrman. Kändes som om vi fick ett otroligt bra bemötande och behövde jag något så var det absolut inte ngt problem alls.

Tack Anders J

Omdömet skrevs 30 augusti 2017

Res via Tyskland istället för via England (Heathrow). Du tjänar dels sträcka och tid samt en mer bekväm trip till härliga Sydafrika.

Tack Hans1944
Omdömet skrevs 16 juni 2017

En transfer från CPH. Inlämning av bagage gick smärtfritt. Jag hade printat ut ett boarding pass och fått ett boarding pass SSM:at till min smart-phone. Heathrow är hektisk, men jag kunde sätta mig ner och ta en öl. Så mycket öl att de ropade ut mitt namn för att infinna mig till gaten. Flygtid 10 timmar.
Sätena var ok, men benutrymmet sämre. Tv:n i ryggstödet fungerade faktiskt så jag kunde titta på lite film. I fickan stolen framför fanns filt och en liten kudde som behövdes när man skulle sova (men jag kunde inte sova). Servicen var ok och de var mycket vänliga om jag ville ha öl och sprit. Maten på natten smakade inte mycket och frukosten smakade avskyvärt. Trött anlände jag till Johannesburg.

Tack Dan A
Omdömet skrevs 12 februari 2017

Mycket bra service och trevlig personal. Varm mat och valfria drycker på den 2 timmar långa/korta flygturen och inga förseningar! Mycket proffsigt bolag!

Tack Ulf-Stockholm
Omdömet skrevs 11 februari 2017

Jag har under bara några dagar hunnit flyga South African 4 gånger, och mitt omdöme är att de är helt okey. Kabinen och sätet kändes dock utslitet och gammalt.
Servicen var bra men väldigt glömsk, behövde flera gånger påminna om mina beställningar. Jag blev också förvånad över hur besvärade flera i kabinpersonalen såg ut.
Jag flög hem med Emirates, och det kändes verkligen som en uppgradering!

Tack ClaesN_12