“Ljuv nattflygning”
Omdöme om South African Airways

Omdömet skrevs augusti 30 2017

Res via Tyskland istället för via England (Heathrow). Du tjänar dels sträcka och tid samt en mer bekväm trip till härliga Sydafrika.

Tack Hans1944

Omdömet skrevs juni 16 2017

En transfer från CPH. Inlämning av bagage gick smärtfritt. Jag hade printat ut ett boarding pass och fått ett boarding pass SSM:at till min smart-phone. Heathrow är hektisk, men jag kunde sätta mig ner och ta en öl. Så mycket öl att de ropade ut mitt namn för att infinna mig till gaten. Flygtid 10 timmar.
Sätena var ok, men benutrymmet sämre. Tv:n i ryggstödet fungerade faktiskt så jag kunde titta på lite film. I fickan stolen framför fanns filt och en liten kudde som behövdes när man skulle sova (men jag kunde inte sova). Servicen var ok och de var mycket vänliga om jag ville ha öl och sprit. Maten på natten smakade inte mycket och frukosten smakade avskyvärt. Trött anlände jag till Johannesburg.

Tack Dan A
Omdömet skrevs februari 12 2017

Mycket bra service och trevlig personal. Varm mat och valfria drycker på den 2 timmar långa/korta flygturen och inga förseningar! Mycket proffsigt bolag!

Tack Ulf-Stockholm
Omdömet skrevs februari 11 2017

Jag har under bara några dagar hunnit flyga South African 4 gånger, och mitt omdöme är att de är helt okey. Kabinen och sätet kändes dock utslitet och gammalt.
Servicen var bra men väldigt glömsk, behövde flera gånger påminna om mina beställningar. Jag blev också förvånad över hur besvärade flera i kabinpersonalen såg ut.
Jag flög hem med Emirates, och det kändes verkligen som en uppgradering!

Tack ClaesN_12
Omdömet skrevs november 28 2016

Mycket trångt för att vara ett långfärdsflyg mellan två världsdelar. Utslitna, nedsuttna stolar med tunn stoppning i stolarna, dåligt fungerande tv/videoskärm på stolen framför (vissa fungerade ej alls), undermålig luftkonditionering, ej tillgång till enskild ventilation över stolarna.
Personalen var ej servicemedveten men gjorde sitt jobb. Fick vänta länge på maten så vi fick äta efter midnatt. Efter detta skulle de sälja olika produkter och hela salongen var upptänd trots att alla ville sova. Trevligt att de till slut släckte några timmar för att tända upp igen kl 04.30. De som satt i business hade dock nedsläckt större delen av natten.

Tack ElisabetTe