Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“SAS extremt dåliga support”
Omdöme om SAS


Omdömet skrevs 29 april 2024

Pga försening och att servicepersonalen i Transfercenter ljög om förutsättningarna för ombokningen orsakade SAS att jag
missade en mycket efterlängtad och extremt välbehövlig semesterkryssning från Bordeaux och som hade fräckheten att neka all form av support/hjälp att komma vidare eller hem. En resa Paris ToR samma dag utan att nå mitt efterlängtade resmål kostade mej i runda drag 60000kr pga SAS strul, lögner och ovilja att supporta. Jag kommer aldrig någonsin med betoning på ALDRIG NÅGONSIN boks en resa igen där SAS på något sätt är inblandade. Vill också betona att den sista på supporten jag pratade med (7:e samtalet efter att ha blivit bortkopplad 6 gånger när jag förklarat problemet!!!) var j-t otrevlig. Hoppas de kursar snart, då kommer jag dricka champagne!

Resedatum: april 2024
Tack Maria W
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömen (10 848)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

711 av 10 848 omdömen

Omdömet skrevs 26 april 2024

En av de bästa resorna, trevlig personal, en ''prisvärd'' 4 rätters som jag utan vidare skulle betalat åtminstone 1500 SEK för på en vanlig restaurang. Jämfört med annan flygplansmat ligger det garanterat på michelin nivå!

Den negativa kommentar jag har må vara badrummen, var ingen skillnad mot vanliga flyg eller ekonomi. En enorm downgrade mot Emirates - men priset är ju givet en skillnad också!

Resedatum: april 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack Paul A
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 10 april 2024

SAS tidigarelade utresan och annulerade hemresan. SAS erbjöd hemresa en vecka tidigare mot beställt. Ingen som helst ersättning. Kundovänligt bemötande.

Resedatum: januari 2024
1  Tack Daisiette
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 6 april 2024

Upprepade samtal till kundtjänst gällande omöjlighet att checka in, blir hänvisad till Lufthansas app, funkar inte, Lufthansa hänvisar vidare till SAS, incheckning kan dock inte lösas via SAS som hänvisar vidare till LH, mitt kontrakt är med SAS…..ingen vill dock ta ansvar eller lösa problemet. Det liknar en ambulerande cirkus

Resedatum: april 2024
Tack Lars_Johansson73
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 6 april 2024

Bokade en resa till mig och min kompis som automatiskt blev en vuxen biljett trots att jag valde ungdomsbiljett. Ringde in och fick veta att jag hade öppet köp i 24h, blev hänvisad till hemsidan och att jag kunde avboka själv vilket jag gjorde och bokade 2 nya biljetter. En vecka senare ringer jag in för att jag inte fått tillbaka pengarna på kontot, får då veta att en av resorna inte blev avbokade. Ska jag behöva drabbas ekonomiskt om det är något strul i systemet då jag avbokade den och på skärmen stod det att den höll på att bearbeta. Nu sitter jag med 3 identiska biljetter men bara 2 passagerare, får inte tillbaka pengarna på den felaktiga bokningen som jag anser är deras fel och kan inte avboka någon av de. Urdålig kundservice, custom care avdelningen tar evigheter på sig att svara, går dessutom inte att nå de direkt via telefon och den resa som jag såg framemot har förvandlas till en mardrömsresa då man nu gått back ekonomiskt och knappt ser framemot något. Första och absolut sista gången jag bokar med SAS, inte alls hjälpsamma och tar ingen som helst hänsyn till deras kunder.

Resedatum: april 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack Nasra M
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.