Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“SAS/CPH ett skämt. Lycka till, AF/KL.”
Omdöme om SAS


Omdömet skrevs 24 mars 2024

Hej. Jag kan bara hålla med varje kritiskt omdöme här om SAS. Jag behöver inte lägga till något. Allt stämmer och att det här bolaget får 3,5 i snittbetyg är mig en gåta. Är det SAS-personal som haussar upp bolaget under alias? Numera flyger jag transit antingen via Amsterdam-Schiphol med KLM eller via Frankfurt alt München med Lufthansa när jag flyger intercont och det är något helt annat än SAS. Är SAS verkligen ett seriöst bolag? Jag tycker inte alls att det är någon förlust att Sverige hoppade av SAS-samarbetet. Hellre att danskarna spolar ner skattemiljarder i SAS-toan än att vi gör det. Vi har dopat dem tillräckligt under alla år utan att få ett skit tillbaka. Dessutom är CPH är ett upphaussat skämt. Verkligen ingen märkvärdig flygplats. Jag har rest mycket i mina dagar och jag har aldrig mött otrevligare personal någon annanstans i världen än i Köpenhamn. Väldigt sura och vresiga och noll servicetänk. Inte mycket dansk "gemyt" där. Säga vad man vill om Arlanda, men de gånger jag flög den vägen var det aldrig några problem. Nu ska alltså AF/KL försöka få ordning på detta slukhål. Jag önskar dem lycka till, men inom 2 år kommer de att tröttna på SAS och lägga ner SAS. Danskarna kommer förstås att lipa ögonen ur sig, men i övrigt ingen förlust.

Resedatum: april 2023
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack Jan B
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömen (10 878)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

1620 av 10 878 omdömen

Omdömet skrevs 17 mars 2024

SAS har varit konstant försenade i 15 år - något som varken Ryanair - Norwegian air eller andra är är. Vad är problemet - alltid väldigt innovativa förklaringar .....

Resedatum: mars 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack Michael S
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 3 mars 2024

Första flygningen för året med SAS som gick från Köpenhamn mot Düsseldorf och då i ett plan av mindre storlek. Detta innebär ju lite mindre utrymme men då det var en kortare flygning så spelade det inte så stor roll.

Trevlig kabinpersonal och en kopp te fick man utan att behöva betala. Flygningen avlöpte utan problem och vill man ändra på något så skulle det vara vissa passagerares attityd eller inställning om att de är bättre än andra men de finns säkert överallt...

Resedatum: februari 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack mickerehn
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 2 mars 2024

SAS med sitt så kallade ”bidding for upgrade”, är ta mig fan inget annat än ett rent bedrägeri! Har man som jag skaffat sig en massa poäng som trogen kund,så kan du glömma att dom är värda något när man vill använda domsamma! Normalt vid budgivning så ska man ju kunna se en motpart som också vill bjuda på en uppgradering. Här får man bara ett besked att man ”förlorat” lagt bud!!? Ingen som helst chans att följa budgivningen och därmed kunna lägga ett konterbud, vilket är normalt. SAS vägrar bara folk att kunna uppgradera med poäng för att dra in så mycket pengar som möjligt. Har nu tröttnat på detta skitbolag med USEL kundservice och kvalitetkänsla! Man har blivit ett lågprisbolag, fast med fullpriser! Nu senast så slarvade man bort min incheckade väska på vägen hem från BKK som pricken övet i.et! Tänk att Skandinaviens stolthet kunde sjunka så långt ner i dyn! LÄGG NER !! Tack och Adjö!😡

Resedatum: februari 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
1  Tack TrailBlazer298921
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 22 januari 2024

Totalt underbemannad incheckning i Bangkok och att checka in online samt tagga bagage gick inte snabbare. Vöntade 1,5 h i bagage drop. Ombord försvann personalen direkt efter maten trots att flygningen var 12h20 min . Inget vatten eller annat gavs trots längden. Oinspirerad personal ombord. och som var borta hela tiden tills frukost typ 2h innan landning. Trist lista med filmer. Ingen mer långlflygning med SAS för mig. Det finns bättre alternativ.

Resedatum: januari 2024
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack per b
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.