Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Dåligt hjälp från SAS vid strul”
Omdöme om SAS


Omdömet skrevs 10 december 2023

Försenat flyg från Landvetter gjorde att vi missade anslutningen på Arlanda till Luleå (allt bokat som en enda resa hos SAS).

Service-telefonlinjen stängde samtidigt som förseningen annonserades kl 19 och vid landning på Arlanda vid 23-tiden var SAS servicediskpersonal snäsiga ov ohjälpsamma - de deklarerade högt och ljudligt för alla strandade vidareresenärer att "de minsann egentligen skulle stängt nu!"

Vi fick hotellvoucher och fixade själva vidareflygningen via annan stad på SAS online. Behövde komma vidare tidigt dagen efter , så vi vågade inte vänta på SAS service att öppna.

Ingen hjälp senare heller när man ringer Service-telefonlinjen för att få ersättning: då hänvisar de bara till formuläret på hemsidan -som är krångligt designat att fylla i på dator omöjligt på mobil.

För övrigt tajta boardingtider som gör det omöjligt att hålla flygtiderna.

Kommer undvika SAS hädanefter.

Resedatum: december 2023
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
2  Tack 187charlotto
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömen (10 937)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

3034 av 10 937 omdömen

Omdömet skrevs 1 december 2023

Flygning med ett nytt Airbus 350 verkade lovande men så blev det inte. Försening från Stockholm. Snärfig personal. På CPH parkerade flyget långt ut i vischan. Alla skulle gå hela vägen längst bak i det stora planet, ta trappan ned och ta en knökfullt buss som bara stod stilla under tiden folk inser att de kommer missa sina anslutningar. När bussen väl startar kör den till någon perifer terminal så att folk får springa. Eller en kilometerpromenad för att komma ut. Drygt 2,5 timmar sen kom jag ut från flygplatsen trots att flyget bara var en timme sent.

Resedatum: december 2023
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
2  Tack Compass828254
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 9 november 2023

Bra oarding, 7D bra plats, startade i tid och landade före tid, servering ombord , wifi funkade bra så det blev en bra resa

Resedatum: november 2023
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
1  Tack JHE
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 10 oktober 2023

Blev 6 timmar försenad vid atlantflygning med allt strul det innebär (flög ensam med 3 barn). Ansöker om ersättning efter 2 veckor och hamnar i SAS långsamma administration som slutligen meddelar att jag behöver göra en ny ansökan då den hamnat fel (2 månader senare).
När jag ansöker igen och förklarar varför ansökan är sen (pga SAS) får jag reda på att min ansökan nu kommit in för sent och ingen hänsyn tas till att det var SAS som orsakat förseningen!!

Scam Airlines System = SAS

Resedatum: juni 2023
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack Mikael P
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Omdömet skrevs 7 oktober 2023

På vår hemresa från Parga med Apollo som använder SAS var vi med om ytterst dålig service. Vi har rest på charterresor i över trettio år och alltid förbokat mat på planet. Att SAS serverade kall mat störde inte mig så mycket men det märkliga var att dom delade ut maten före drickat till maten. Vi väntade en lång stund på drickavagnen medan cabinpersonalen stod och resonerade om något, vad vet jag inte. Till sist började dom till slut att sälja drycker och då fick vi även ta kaffet samtidigt. När jag frågade en i personalen varför dom gjorde så fick jag till svar ”det är inte mitt fel det är cabinchefen som bestämt det” !

Resedatum: oktober 2023
    • Bekväma säten
    • Kundservice
    • Renlighet
    • Mat och dryck
    • Benutrymme
    • Underhållning under flygningen
    • Prisvärdhet
    • Incheckning och ombordstigning
Tack Scenic32240824886
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.