“Dåliga covid 19 åtgärder”
Omdöme om SAS

Vi reste från Malaga till stockholm, redan vid incheckning märkte vi att flygvärdarna på flygplanen struntar helt och hållet alla regler gällande covid och munskydd.
Jag frågade dem flera gånger om munskydd är obligatoriskt? Så sa de att man får dricka och äta utan skydd. Men det fanns ju jättemånga passagerare som satt utan munskydd under hela flygningen fast de åt och drack inget. Folk pratade och jobbade med dator utan någon skydd. Det var väldigt stressigt för mig då lever vi fortfarande under rådande situation, fattar inte hur kabinpersonalen brydde sig inte alls.
De hade ju ingen koll på stolarna, bälten, usb kablarna som var kopplad fortfarande innan landing.
De var så trötta!
Gillade inte min hemresa faktiskt däremot utresan var underbar.

Tack 683nilb
Skriv ett omdöme.Omdömen (9 853)

Omdömet skrevs 3 maj 2021

Flög tillbaka sen eftermiddag , bra o snabb boradimg gick i tid, ganska lite folk ombord. 1 D favorit plats. kort flight så inet mycket att fundera på SAS är bra och mitt favorit bolag på inrikes flyg

2  Tack JHE
Omdömet skrevs 3 maj 2021

Flög upp med den tidiga flighten märks att det är mindre som flyger numer vilket på ett sätt är bra mindre bra är att det är färre avgångar såklart, flög på Eurobonus poäng denna gång.. kort resa och 1 D

2  Tack JHE
Omdömet skrevs 29 mars 2021

Arrogant och otrevlig personal. Tog ingen hänsyn till Corona. Vi hade bokat och betalat extra för nödutgång. Personalen flyttade dit ett par yngre hostande damer varav den ena satt över gången mot mig. Jag lyttade på mig efter ett tag och hamnade då till hennes förtret på rad 10 vilket hon kom på vid avstigning (prio fram tom rad 10). Hon försökte dänga ut sin väska i huvudet på mig fast hon skulle ha suttit ned några min till. Det borde personalen ha hanterat bättre.

Resedatum: mars 2021
1  Tack Anna-Christina K
Omdömet skrevs 26 februari 2021

Enastående uselt hanterat. Försöker boka om utifrån det ombokningserbjudande SAS gett. "Gör det via sas.se" sägs det. Självklart men det går inte om man redan betalat extra för sittplatser, då måste man ringa!? Och det är fullständigt omöjligt att komma fram på tel. Resenären förväntas tydligen spendera timmar i telefonkö.Låg servicenivå. Och självklart hänvisar man alla tillkortakommanden till Covid19. Känner till farsoten men det duger inte som förklaring. Och den s.k. chatten är en robot utan svar i frågan. Frågan är-vad göra? Summa summarum, sämst i klassen.

Resedatum: februari 2021
1  Tack Kai S