“Inga krångliga extra avgifter för bagage, bra flygtider har ofta direktflyg.”
Omdöme om SAS

Omdömet skrevs 20 februari 2018

ToR till Malaga för 2400 kr i början av augusti är ett bra pris, det fanns billigare men då med lågprisbolag som ska ha extra för incheckat bagage och då var det en prisskillnad på 2-300 kr i slutändan. Bra alternativ på flygtider beroende på vilken typ av resenär hen är och i detta fallet var det direktflyg som tog mindre än 3 h. Bra bemötande vid Gate och lätt att hitta. Inget krångel helt enkelt!

Tack MrCmoore

Omdömet skrevs 19 februari 2018

Maten ombord på SAS verkar bli allt sämre. En kall lunchlåda med torra kycklingbitar, kalla kokta potatisar och någon röra med hackade grönsaker är inte OK som lunchrätt. Det hjälper upp humöret lite med tre små delikata chokladpraliner i en liten box men det känns mer som en allmosa eller en kompensation för den torftiga maten.

• Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
1  Tack CoachHalmstad
Omdömet skrevs 19 februari 2018

Resa med flyg är numera snarare fokuserad på att "klämma" in så många passagerare som möjligt på bekostnad av upplevelsen. Mina synpunkter är inte riktade mot personalen ombord, de gör så gott de kan. Mitt omdöme skall snarare ses som kritik mot ledningen. Jag har i det längsta valt att resa med SAS men bolaget börjar tyvärr gå i samma riktning som många lågprisbolag.

På utresan lämnade servicen en del utrymme för förbättringar, på hemresan liknade ombordstigningen "lastningen" av ett japanskt tunnelbanetåg.

Tack Sirvaas
Omdömet skrevs 19 februari 2018

Bra, bekymmersfri flygning. Trevlig personal, särskilt på returen. En konstighet var att Economy+ saknade individuella video-displayer, istället delade det ut iPads? Blev lite kladdigt med mat och dricka på en redan minimal yta. På returen fanns däremot displayer där de ska vara.

• Benutrymme
    • Underhållningen under flygningen (wifi, tv, filmer)
Tack Mikael D
Omdömet skrevs 18 februari 2018

Snabb och bra hjälp med väskorna (flög pluss), säkerhetskontrollen tar lite för mycket tid. Bra i lounghen men lite svårt att se tavlan med avgångarna så jag fick gå mot utgången för att titta vid några tillfällen. Bra med plats på flyget och eftersom det var knappt ett halvfullt plan kunde jag bre ut mig även på sätet bredvid, vilket alltid är skönt. Vi flög in tid och landade före tidtabell, vilket alltid uppskattas.

Tack Evajohanssonvaara