“Man får vad man betalar för”
Omdöme om Ryanair

Omdömet skrevs 20 januari 2018 från mobil enhet

Jag vet att det är kontroversiellt att säga att mn gärna flyger Ryan air. Men när det gäller kortare flygningar gör jag gärna det. Det är inte särskilt bekvämt och det är en trist terminal, man landar ofta på mindre flygplatser på målet, det är sant. Men, man betalar inte mycket, vi har alltid haft plan som avgått i tid och landat i tid och det är i allmänhet trevlig personal. Klart värt. Och nu hade de byggt en ny stor restaurang på Skavsta. Toppen!

Tack Pernilla A

Omdömet skrevs 15 januari 2018 från mobil enhet

Vi flyger ofta Ryanair pga bra pris och nära till Skavsta flygplats, dessutom brukar de alltid hålla tiderna. Nåt som dock är väldigt irriterande är att de aldrig har tillräckligt med mat på planen! Varje gång vi flygit så har i stort sett alla maträtter varit slut när de kommer till oss för att ta beställning.. när man bara flyger vuxna så och kort flygsträcka så är det kanske ingen big deal men när man t ex flyger till Kanarieöarna och med barn så är det lite viktigare att kunna köpa nåt ätbart utöver godis och chips när flygtiden är ca 6 timmar! Helt otroligt att de alltid har slut på mat......

Tack Malin H
Omdömet skrevs 1 januari 2018

Krångligt sätt att köpa biljett och checka in. För många tillval av tjänster som Ryanair vill sälja in. Lite löjligt med priority-biljetter inom denna bolag då allt runt omkring luktar så mycket budget som möjligt. Nu försöker bolaget dessutom splittra på sällskap som reser tillsammans genom att ta betalt för platser bredvid varandra trots att lediga platser bredvid varann finns. Planet var inte städat efter de flygresenärer som lämnade planet. Flygvärdinnorna hjälpte inte till få ordning på passagerare som kom in och det var fullständig kaos i gången. Ostädad toalett med massor av använt papper på golvet och bredvid handfatet. Toapappret hade tagit slut på rullen dessutom. Kaffet vi köpte var ljummet och efter att vi påpekade det såg stewarden nästan förnärmad ut. Vi fick dock en ny kopp men ingen mjölk. Personalen såg nonchalant ut. Dessutom är inte priserna längre så låga att man det man kan stå ut med det budgetflyget som erbjuds. Tyvärr blir kvaliteten sämre och sämre med varje gång man flyger.

• Mat och dryck
Tack Gita C
Omdömet skrevs 29 december 2017

Helt okey om man vill flyga billigt. Smidigt att checka in via deras app. Den enda nackdelen är att man måste gå så otroligt långt för att gå till gaterna.

Tack Helene T
Omdömet skrevs 28 december 2017

Bor i Varberg och har åkt med Ryanair ett par gånger från Köpenhamn till Bergamo (Orio Al Serio)
Däremot så funkar det sämre på hemresan så då har vi åkt till Göteborg istället alternativt hade vi fått ta en övernattning i Malmö beroende på Öresundstågets tider.

Tycker flyget går smidigt och vi har även hyrt bil via RyanAirs tjänst som funkat OK.

• Mat och dryck
Tack Wado_Urban