“Smidig resa, Malmö-Krakow”
Omdöme om Ryanair

Omdömet skrevs 8 december 2017

En smidig resa med avresa från Malmö airport (Sturup). Lite försening från Malmö, men trots det helt ok. Att anlända till Krakows flygplats som ligger relativt nära till centrum gör att det är snabb transport in till centrum.

Tack Millangel

Omdömet skrevs 8 december 2017

Servicen vid incheckningen o på planet var bra. Sätena är i minsta laget för en person på 1,85. Det bästa med resan var priset som var riktigt billigt 350:- tur/retur. Rekommenderas om resan tar max 1-2 timmar pga att det är trångt för benen.

1  Tack Tomas E
Omdömet skrevs 7 december 2017 från mobil enhet

Jag har rest med Ryanair över 40 gånger under mitt liv och är lite av en flygplansfantast. Aldrig har det uppstått några problem de gånger jag har rest med Ryanair. Det är tröttsamt när människor klagar på detta fantastiska flygbolag. De ger mig möjlighet att ta mig från ett land till ett annat för ett otroligt lågt pris. Det är jag jätte glad för. Man har ett ansvar att ta reda på vad varje flygbolag har för regler. Jag har sett många gånger passagerare bli arga och börja tjafsa för att deras väska visade sig vara för stor eller tung, bli arg på dig själv inte flygbolaget. Det finns inga dolda skatter och avgifter, det finns ouppmärksamma människor.
Ryanair värdesätter hög säkerhet, de byter ut sina flygplan ofta pågrund av de korta rutterna de flyger.
Ryanair är för dem som vill ta sig från A till B på ett billigt men säkert sätt. Vill du ha lite lyx, bekvämlighet och god mat så välj ett annat flygbolag.

3  Tack Pernille S
Omdömet skrevs 7 december 2017

Vi, ett gäng äldre gentlemän, valde att flyga med Ryanair till flygplatsen Düsseldorf/Weeze för att utforska området kring floden Rhen. Förmiddagsstart, så vi valde att övernatta på Skavsta och fick sedan en odramatisk tvåtimmarsflygning. Allt var som vanligt; lågt pris (om man bokar i god tid), ett modernt flygplan, en liten flygplats ute på landet, minimal service men vi landade säkert och i tid.
Anm: Flygplatsen är uppbyggd på den tidigare engelska flygbasen RAF Laarbruch. Efter att den verksamheten lades ned 1999 öppnades flygplatsen 2003 för civilflyg. Man ville döpa den efter Düsseldorf som ligger 80 km bort, men en domstol förbjöd namnet och egentligen heter flygplatsen "Airport Weeze Niederrhein" och används bara av charter och lågprisflyg.

Tack Robert A
Omdömet skrevs 6 december 2017 från mobil enhet

Man kunde betala 30 kr extra för att välja sittplats ombord. Tex för att få sitta bredvid varandra. Det gjorde vi nu inte, och många med oss inte heller. Det märktes ombord då människor som satt intill varandra inte kände varann men kände personer en rad bakom eller framför. Dåligt sätt av Ryanair att få in extra pengar.

1  Tack Inga55